Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Momsrapport 2007-09-29 10:56
Momsrapporten blir fel summering på rad 05, detta beror på att jag inte själv kan ändra vilken summa som skall hamna på vilken rad. Jag har tidigare framfört denna felaktighet men har inte fått något gehör och undrar om det inte är flera som saknar detta. Ett annat fel som det nu är hamnar uppgifterna på rad 11 i stället för rad 10, införde ni möjligheten att användaren själv kunde styra vilken uppgift som skall till vilken rad, hade lätt kunna fixas av användaren. hoppas på en förändring som skall ha en grunduppgift som standard med möjlighet till att enkelt ändra. Har erfarenhet från ett tidigare program där det fungerade alldeles utmärkt.
 Skrivet av:  Tommy IP: 77.53.41.81



Svar: Momsrapport 2007-09-29 13:23
Det Du frågar efter finns dels beskrivet i handboken som ligger i Din UNI_BAS-mapp "Bashandbok.pdf".
Dessutom finns en video som beskriver detta i detalj.

Att man själv kan ändra vilken summa som ska hamna på t.ex. rutan 05 är en självklarhet och UNI_BAS har alltid fungerat helt utmärkt på detta sätt.

Tommy, detta känner Du mycket väl till. Ruta 05 hos Dig är inte tom (0). Du har själv en gång ställt in Ditt system för att visa den summa som står i ruta 05. Du kanske har gjort förändringar i kontoplanen sedan dess. Du måste nu följa upp dessa förändringar genom att precis som Du skriver "detta beror på att jag inte själv kan ändra vilken summa som skall hamna på vilken rad" - vilket man alltså kan. Gör bara så som Du själv gjort tidigare - gå till Databas/Styrning/Moms - se till att alla konton som avser momspliktig försäljning kommer till det fältet på höger sida i bilden.

 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Momsrapport 2007-10-01 20:21
Fick svar men inte på min fråga. Var kan man ändra så att utskriften på momsrapporten hamnar på rätt rad (inte på rad 11 när den skall vara på rad 10)
 Skrivet av:  Tommy IP: 77.53.41.81




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 1 =