Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppgradering endast på kontorstid? 2007-11-24 12:02
Vill bara varna för att försöka uppgradera program utanför kontorstid!

Pga en något märklig metod så måste man ta kontakt med unicell FÖRE uppgradering.
Kontrollen av att man har rätt att installera (rätt uppdateringskod) görs inte vid installationen utan först när man skall köra programmet första gången efter uppgradering.

Då är den nya versionen redan installerad och man kommer inte vidare om man inte har koden. Sannolikheten att man har koden verkar ganska låg då jag har en kod på min faktura från september som inte längre gäller nu när jag ska uppgradera i november.

Om jag hade blivit ombedd att ange ny kod vid installationen, då hade jag helt enkelt kunnat avslutat installationen och inväntat koden och på så sätt fortsatt att använda programmet under helgen. Nu sittar jag som ett fån och kan inte bokföra.

Suck, suck

Roger
 Skrivet av:  Roger IP: 80.217.149.116



Svar: Uppgradering endast på kontorstid? 2007-11-24 12:23
Detta stämmer att det borde vara en varning som säger att ny kod behövs om du har en kod äldre än 00-00-00 osv.

UNI_BAS har för alla som har Serviceavtal 400:-/år ett mobilnummer som du kan ringa om du känner att du vill kunna bokföra under helgen, kan inte ge ut det här utan kolla med UNI_BAS vilket nummer det är. För skulle jag ge ut det här så vore det oschysst mot personalen som är så underbara allihopa & hjälpsamma.

Lycka Till Önskar Allhjälpen i Umeå
 Skrivet av:  ALLHJÄLPEN I UMEÅ IP: 213.65.61.195



Svar: Uppgradering endast på kontorstid? 2007-11-24 23:36
Unicell service är bra. De svarade faktiskt på mitt (lördagsmejl) så jag fick min kod senare under eftermiddagen.

Men man blir lite ställd när man inte får igång programmet efter en uppgradering.
Vi har också ett service avtal men inte hittar jag något mobilnr någonstans, var står detta?

Hur som helst så tycker jag att ej godkänd kod ska stoppas av installationsprogrammet.

Men som sagt, tack Unicell för er helgservice, den var verkligen välkommen.

MVH
Roger
 Skrivet av:  Roger IP: 80.217.149.116




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 6 =