Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byte av dator 2008-01-06 13:30
Har programmet installerat på en dator med XP på har nu köpt en ny dator med Vista förinstallerat på. Hur gör jag för att flytta över programmet till den nya datorn utan att tappa någon information eller inställning. Har tillgång till en extern hårddisk.
 Skrivet av:  Johan IP: 83.251.67.246



Svar: Byte av dator 2008-01-06 16:29
Hej
Det är det som är så skönt med detta program att det finns så många möjligheter
Jag skulle göra så här ta en säkerhetskopia lägg deen på usb minne eller externa hårdisken
starta upp din nya dator(synd med vista dom har många problem kvar så kan du köra XP på den så gör det) gå till Unicells hemsida ladda ner prg starta upp det och ta in din säkerhetskopia så har du allt där
mvh
JANNE
ROSLAGENSHEMELEKTRONIKService AB

UNICELLs kommentar:
Tack Janne, men det Du skriver gäller förstås den som har serviceavtal och därmed rätt att ladda ner senaste version.
 Skrivet av:  Jan Blomqvist IP: 81.225.228.174



Svar: Byte av dator 2008-01-06 16:42
Det bästa Du kan göra är att teckna ett serviceavtal. Du kommer att behöva hjälp eftersom Vista är mycket speciellt. Det är inte UNI_BAS som är svårigheterna - utan Vista.

Serviceavtal ger fri telefonservice och fria uppdateringar. Man skulle då tro att det är fråga om något kostsamt - nejdå - mindre än 35 kr per månad (400 per år). Har man serviceavtal ska man förstås få hjälp - utan serviceavtal?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Byte av dator 2008-01-16 19:14
Jag la över allt på både en extern hårddisk samt ett USB minne. Jag la över hela mappen UNIBAS då den är så liten då behöver man bara starta upp det utan att ladda ner demon:-)

Sen har man allt på 2 ställen om det skulle bli fel.

Man kan aldrig vara för säker.

Nöjd Kund Roger
 Skrivet av:  ALLHJÄLPEN I UMEÅ HB IP: 213.65.61.216




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 6 =