Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Har serviceavtal men var har jag koden för uppgra? 2008-01-13 23:50
Vi har precis bytt till en ny dator och har serviceavtal på programmet. Men när jag försöker ladda ner den senaste versionen så behöver jag login uppgifter. Var finner jag dom? På en gammal faktura eller?

Vill egentligen ha kvar den gamla datorn för att bara köra bokföring på men först vill jag "blåsa ren hårddisken" och sen installera om bara det nödvändigaste. Men var ska jag då ha programmet och mina filer under tiden så jag är säker på att det funkar?

Har dessutom Vista i den nya datorn så jag funderar på att ha XP eller ännu äldre på den gamla för att undvika problem eller funkar det med vista idag?.
 Skrivet av:  Erik Naessen IP: 81.237.208.128



Svar: Har serviceavtal men var har jag koden för u 2008-01-21 21:28
Loginuppgifter/lösenord och uppdateringskoden ska Du få från oss i mail. Dessa uppgifter växlar lite då och då. Om du inte nyligen fått ett uppdateringsmail och t.ex bytt dator och måste installera en ny programversion, då är det klokt att kontakta oss via telefon INNAN updateringen för att få aktuella koder.

När det gäller Vista, så är det så att våra program har fungerat under Vista från dag 1. Det är inga problem att installera eller använda våra program under Vista - DÄREMOT har Vista för sig en hel del underligheter som enligt Microsoft skall vara så "by design". Att få Microsoft att korrigera tokigheterna med Vista är som att flytta Mount Everest - fast värre!
Man kan mycket väl använda Vista (om man nu måste), inne i UNI_BAS märks ingen skillnad, men man får lära sig att hantera Vistas tokerier.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.37.192




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 2 =