Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kravbrev 2005-08-23 09:41
Hej.
Har precis köpt tilläggsfunktionen kravbrev. Vad jag undrar är, Hur kan man lägga på påminnelseavgiften på kravbrevet?

tack för ett för övrigt mycket bra program.


//Micke
 Skrivet av:  Micke IP: 83.227.173.160



Svar: Kravbrev 2005-08-23 13:19
När du väl har tilläggsfunktionen kravbrev, gå då till Databas/styrning/övrigt. Längst upp till vänster har Du fältet "Påminnelseavgift:_____" - fyll i avgiften - resten sköter sig automatiskt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Påminnelseavgift 2011-10-17 19:54
Hej
Är sedan i februari mycket nöjd "UNI BAS" användare, har inget support avtal och känner i dagsläget inget större behov av det då jag tycker programmet är väldigt logiskt och användarvänligt, har administrerat ganska "tunga" affärssystem så jag har säkert lite hjälp därifrån, nåväl, jag har som många andra ett behov av att kunna skicka kravbrev ibland då betalningsmoralen hos somliga kunder tyvärr är sämre, och då denna möjlighet fanns som tilläggsmodul så var ju saken väldigt enkel, jag köpte både krav & räntefaktureringsmodulen för ett mycket attraktivt pris, har skickat ut ett antal krav ( har ändrat texten till påminnelse, mycket bra med denna flexibilitet) och det fungerar absolut som det är tänkt, när jag bokfört den försenade betalningen och under rapporter/kunder/bevakning ska ränteberäkna så gör det även det helt korrekt utifrån vilken ränta jag definierat i Databas/Styrning/Övrigt, här har jag även satt ett belopp på 100:- i påminnelseavgifts rutan.... Men när jag väljer att skriva ut en räntefaktura på en kund som betalat sent och som jag anser ska ha en räntefaktura med påminnelseavgift på 100:- så skriver systemet inte ut påminnelseavgiften??

Har suttit och läst i varenda tråd vad det gäller påminnelser men inte hittat detta scenario, därav min fråga här, vad har jag gjort för fel?

/Leif
 Skrivet av:  Leif IP: 80.244.91.19



Svar: Kravbrev 2011-10-18 14:00
- Du måste ha angett påminnelseavgift Databas/Styrning/Övrigt vilket Du gjort
- Du måste på kunden ange att han ska ha "Krav"
- På fakturor på kund med "krav" ska det sedan automatiskt bli "Krav" som ej får klickas bort
- Man måste ha skrivit ut ett krav brev

Med ovanstående så ska det komma ut påminnelseavgift på räntefakturan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Kravbrev 2011-10-18 16:34
Jag har gjort precis så som du beskriver, därav mitt bryderi, jag försöker dock dra mig till minnes om jag på denna specifika kund möjligtvis skrivit ut ett krav och sedan makulerat utskriften (jag ringde upp kunden), kan vara så, jag provade nämligen igen på en annan kund som idag betalade och som jag tidigare skickat ett krav till som jag vet att jag tryckte OK på efter utskrift, och voilá, påminnelseavgiften låg mycket riktigt där, tror att mitt lilla problem därmed är löst...

Tack för ert svar...
 Skrivet av:  Leif IP: 80.244.91.19




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 7 =