Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bifirmafaktura 2008-03-26 22:08
Hej!
Har idag företag och kör med Unibas Standard. Tänkte komplettera företaget med en verksamhet som helt skiljer sig från nuvarande verksamhet både i ämne och kundkrets. Därför tänkte jag köra den verksamheten under ett annat namn, som en bifirma, alltså ett företag i företaget. Men det är ju fortfarande ett företag bokföringsmässigt.
När jag redovisar så funkar det ju för min egen del att köra det på samma, kan ju komplettera med tilläggsmodulen med resultatenheter om jag förstått det rätt.
Men när jag skickar fakturor vill jag ju att det ska se proffisionellt ut med resp. "företagsnamn" för resp. verksamhet.

Frågan: Finns det möjlighet att ha två olika fakturalayouter lagrade och välja vilken man vill använda? Eller måste man gå in och ändra uppgifterna och ev logga mellan varje gång?
 Skrivet av:  Johan E IP: 217.213.145.227



Svar: Bifirmafaktura 2008-04-06 13:48
I nuläget kan man bara ha en logotype i UNI_BAS. Några planer på att utöka den möjligheten finns inte just nu.

Du skulle kunna lösa detta genom en tilläggslicens till Ditt UNI_BAS (50% av ordinarie licensavgift). Du kan då använda licens 2 för faktureringen för bifirman. Månadsvis för Du över totalerna från bifirman till huvudfirman.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 4 =