Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokslutet. 2008-04-02 14:41
Hej. Är det någon som kan hjälpa mig hur man gör boslutet med Unicell. Jag har aldrig fått något bokslut. Jag efterlyser en ordentilg beskrivning hur man användar rapportgeneratorn. Jag fattar ingenting av den.
Sen har jag ett problem som uppstått tidigare år också. Alltså; Förrän jag hade korrigerat och gjort alla händelser färdiga försöket jag printa ut en rappot över resultatrapporten och balansen och då kom siffror precis som de skall göra. Sen då jag skulle ha en utskrift på riktigt så fanns bara nollor på båda staplarna, vilket det inte gjorde då jag tog en kontroll utskrift. Varför? Vart har alla siffror försvunnit? Finns det någon som har en textbok eller handbok så man skulle kunna få hjälp?
 Skrivet av:  Elisabeth Björklund IP: 62.148.198.210



Svar: Bokslutet. 2008-04-06 13:38
Jag har aldrig sett en rapportgenerator som är lätt som en plätt. Det finns för de flesta användare ingen anledning att lära sig rapportgeneratorn - den finns med som en extrabonus. Det finns redan från start 2 färdiga rapporter - Balansrapport och resultatrapport.

Den som ändå vill lära sig rapportgeneratorn kan ta hjälp av instruktionen i handboken. Hnadboken "Bashandbok" ligger i UNI_BAS-mappen som ligger i Program-mappen på Din hårddisk.

Du hade en fråga angående siffror som "försvann". Siffror försvinner inte, däremot kan man konstruera en rapport som saknar innehåll - t.ex en rapport över en period framåt i tiden. Om Du vill ha hjälp att hitta siffrorna, får Du gärna ringa serviceavdelningen så att vi gemensamt kna få fram siffrorna.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 7 =