Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

felaktig Faktura 2008-04-27 23:56
Hej
Jag skulle vilja ha hjälpatt ta bort eller makulera en faktura som är registrera under 2007 och flytta till året 2008

MVH

Linda Holtz
 Skrivet av:  Linda Holtz IP: 213.112.162.39



Svar: felaktig Faktura 2008-04-30 21:14
Man kan inte ta bort eller makulera en faktura. Man kan däremot kreditera en faktura.

Om ingen betalning gjorts på fakturan:
Gå till Rapporter/Kunder(eller leverantörer) och välj spåra fakturor. Klicka på den felaktiga fakturan i listan. klicka därefter på knappen "kreditera fakturan"

Om betalning redan registrerats:
Gå till Registrera/Kundfaktura(eller leverantörsfaktura)
Upp till vänster finns en knapp "Faktura". Tryck på den knappen och knappen ändrar namn till "Kreditnota", Registrera nu en kreditnota på samma sätt som Du registrerade den felaktiga fakturan.
Du har nu en "öppen" (ej betald) faktura och en öppen kreditnota. Betala nu dessa båda med samma datum och mot samma konto.

Du har nu "kvittat bort" den felaktiga fakturan. Registrera nu den RÄTTA fakturan
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: felaktig Faktura 2008-08-22 01:00
När jag försöker nedanstående får jag meddelande att fakturanummret redan existerar:

Om betalning redan registrerats:
Gå till Registrera/Kundfaktura(eller leverantörsfaktura)
Upp till vänster finns en knapp "Faktura". Tryck på den knappen och knappen ändrar namn till "Kreditnota", Registrera nu en kreditnota på samma sätt som Du registrerade den felaktiga fakturan.
Du har nu en "öppen" (ej betald) faktura och en öppen kreditnota. Betala nu dessa båda med samm datum och mot samma konto.
 Skrivet av:  Peter K IP: 90.230.139.176




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 1 =