Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Konstiga saker 2008-04-29 15:51
Jag är ny användare av Unibas som fört in valda delar av min bokföring för 2007 för att under 2008 använda programmet fullt ut. Efter att idag ha gjort färdig min deklaration tänkte jag göra bokslut för 2007. Då nollades ingångsvärdet för lagret, så att bara differensen fördes över till 2008. Det verkade inte lämpligt. Men jag visste inte hur jag skulle åtgärda detta, så jag återställde min säkerhetskopia och sköt upp det där med bokslutet.

I stället ägnade jag mig åt att justera kontoplanen så att den blir som jag vill ha den. Gjorde säkerhetskopia och körde sedan en kontroll för att se att allt fungerade. Inget var fel enligt rapporten. Men när jag nu tittade på saldolistan var alla ingångsvärden plötsligt noll!

Jag återställde den senaste säkerhetskopian (med justerad kontoplan), körde en ny kontroll, och nu blev ingångsvärdena kvar. Gjorde därefter bokslut, och denna gång behölls alla ingångsvärden, även lagrets.

Slutet gott, allting gott? Nej, för den här typen av konstiga händelser skapar en stor osäkerhet hos mig inför Unibas. Kommer det att försvinna siffror igen, utan att jag förstår varför? Vad kan mina "konstigheter" bero på? Jag hade inte tecknat serviceavtal, för jag brukar inte ha några problem med att hantera datorprogram, men om programmet är så här nyckfullt måste man kanske göra det.
 Skrivet av:  Gudrun Norstedt IP: 85.225.113.65



Svar: Konstiga saker 2008-04-30 21:36
Jag måste be om ursäkt, men jag har svårt att hänga med i turerna. Du beskriver något som låter otroligt. Att här i forum följa upp vad som egentligen hänt är också omöjligt. Om vi ska reda ut något likt detta måste det göras via telefonsamtal.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121



Svar: Konstiga saker 2008-05-01 09:01
Jag ringde när jag var mitt inne i problematiken. Damen jag pratade med konstaterade att jag inte hade något supportavtal och således inte kunde räkna med någon hjälp. Hon skickade mig ändå vidare, men jag fick vänta så länge i telefon att jag gav upp. Mitt inlägg i forumet var ett sätt att ändå försöka få klarhet i vad som hänt. Det låter ju otroligt att jag skulle ha råkat ut för ett helt nytt fel. Händer det igen återkommer jag och så får jag väl betala för ett supportavtal om det nu är vad som krävs för att kunna hantera Unibas.
 Skrivet av:  Gudrun Norstedt IP: 85.225.115.54



Svar: Konstiga saker 2008-05-01 15:56
Nåväl vi talar ju inte om nårgra större investeringar. Vårt pris för fri telefonservice och fria uppdateringar ligger under 35 kr per månad - vi kan inte göra det billigare. Gör vi det gratis då är det risk för att man inte kan få någon service alls om något år. För våra kunders trygghet tar vi betalt, men vi håller ett vänligt pris.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 10 =