Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Felaktig ingående balans efter filretur 2008-05-03 11:51
Hej!
Jag skulle göra bokslut för 2006 (lite sent kanske, men har inte blivit av tidigare). Fick då en felkod och kontaktade er support. Blev ombedd att skicka filen för reparation och har nu fått den i retur. Uppdaterat till nyaste versionen och sedan installerat nya filen. När jag tittar på balansrapporterna så stämmer de inte för något år. Ser då efter lite letande att det saknas ingående balans för det år (2005) jag startade med Unicell. De siffror jag tidigare hade som ingående balans från mitt förra bokföringsprogram är borta = nollställda. Hur gör jag nu för att få rätt siffror igen (År 2005 är bokslutat och stängt sedan tidigare) och vad var felet i den fil jag skickade? Har jag gjort något bokföringsfel eller var det fel i programmet som gjorde att det inte gick att göra bokslut för 2006? Kan jag lita på de siffror jag hade på min ursprungliga fil, som jag nu grundat årets deklaration på och som jag måste lämna på måndag? Ett suveränt program, men vill känna mig säker på att allt är som det ska. Tacksam för snabb hjälp. Använder forumet då telefonsupport endast är tillgänglig vardagar.
Bästa hälsningar Ronny C
 Skrivet av:  Ronny Carlsson IP: 81.233.250.20



Svar: Felaktig ingående balans efter filretur 2008-05-05 08:09
Du ställer frågor som inte har direkt allmänintresse, men har vi nu ett öppet forum, så varför inte.

I den filen som Du skickade till oss fanns inga ingående balanser. Däremot kan jag se att det har registrerats IB tidigare - siffrorna finns, men syns inte. Jag kan inte säga varför de fallit undan, men det har i vart fall skett tidigare. Vi löser förstås detta antingen via telefon eller genom att Du åter "trycker på knappen" och skickar in filen igen.

Felet som var anledning till att Du fick skicka in filen innan var att det fanns 38 öre i differens. Detta gällde en öresavriúndning på faktura 08-120. Fakturan var Ok, men själva bokningen missade på just 38 öre.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Felaktig ingående balans efter filretur 2008-05-05 15:07
Tack för svaret, då vet jag att det förmodligen inte är något större fel på min bokföring, och jag kan lugnt lämna in deklarationen idag. Onödigt dock att påpeka att frågan inte har allmänintresse. Jag förklarade tydligt att jag var angelägen att få ett snabbt svar, och eftersom jag inte hann kontakta er per telefon innan helgen, chansade jag på att få ett svar via forumet under helgen. Såg att ni ibland ger svar även då. Vet att ni tidigare hade #dygnet-runt support", men förmodar att ni tagit bort den. Ett tips vore att kanske ha den öppen så här dagarna innan deklarationsinlämning?
Mvh Ronny
 Skrivet av:  Ronny IP: 194.103.185.10




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 7 =