Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

ingående inventarier kommer inte med på IB 2008-05-19 21:35
Nu har jag suttit i 5 timmar och försökt begripa varför jag inte kan få in nån ingående balans på 1220 ingående inventarier, jag lägger in summan och får specifiera inköpspris och återstående värde och sparar och jag har en inventarie på inventarielistan men det är fortfarande noll på IB på 1220, Installera säkerhetskopian och försöka igen med samma resultat, Vad gör jag för fel ?? jag blir snart tokig på det här !!
 Skrivet av:  Samuel IP: 81.230.15.37



Svar: ingående inventarier kommer inte med på IB 2008-05-20 00:21
Hej!

Är du nystartad?
Vilket bokföringsårsskifte gäller det?

Om du har förlängt bokföringsår, som man ofta har vid uppstart av ett företag, så är ingående balans 0 vid bokföringsårets början. Om ditt bokföringsår omfattar t.ex. 14 månader finns heller ingen ut- och ingående balans i det första årsskiftet.

Om du har bokfört flera år, så skall såklart utgående balans från året innan vara lika stort som ingående balans nästkommande år. Kolla vad utgående balans året innan var!


/ Lars bergström
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.234.133.64



Svar: ingående inventarier kommer inte med på IB 2008-05-20 06:30
Nej jag är inte nystartad; har använt unibas för 2007 och det är alltså ingående värdet för inventarier 1/1 07 som jag skall lägga in från tidigare bokföringsprogram.
Jag skriver in värdet på ingående balans på inventariekontot och då öppnar rutan för att specifiera inventarien och när jag gjort det så finns ju värdet som inventarie men det är fortfarande noll som ingående balans på inventariekontot men i inventarielistan så står det att inventarien är bokförd via IB ??
 Skrivet av:  Samuel IP: 81.230.15.37



Svar: ingående inventarier kommer inte med på IB 2008-05-20 07:14
Inventarieboken är ganska ny i UNI_BAS. När den första versionen släpptes runt årsskiftet, fanns det en och annan "bug" i den delen av programmet. har Du en tidig version bör Du uppgradera.

Så som Du beskriver att Du lägger in inventarier och att de sedan inte finns som ingående balans, så låter det som ett programfel. Kontakta vår serviceavdelning.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 7 =