Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

inventarier avskrivningar visma enskild firma 2008-05-25 01:05
Hej.
Jag har startår 20070101 och ska nu göra mitt avslut. Problemet är dock att jag inte ser några avskrivningar alls under "uppgifter om avskrivningar" under årsrutiner trots att jag har lagt in flera inventarier på 1-3 år under inköp av inventarier under kassaboken. Om jag lägger in dem som ingångsvärden så dykder de upp men jag vill inte dra av allt på 5 år utan på mellan 1 till 3 år och då måste jag lägga in dem i kassaboken. Jag har registrerat inköp av mina inventarier till 2007-01-01 och 2007-01-02...
 Skrivet av:  Tony IP: 83.209.9.97



Svar: inventarier avskrivningar visma enskild firm 2008-05-29 20:51
Vi får hälsa Dig välkommen hit till vårt forum. Du får förstås gärna ställa frågor gällande Visma/SPSC-program här. Tyvärr har ju Visma/SPCS inget eget forum, det hade annars varit större möjlighet att få svar där.

Jag har sett att det finns en före detta anställd hos Visma/SPCS som på eget bevåg skapat ett forum För Visma/SPCS´s kunder. På detta forum kan man läsa att Visma/SPCS tydligen hotat med att stämma vederbörande för hans välmenade tilltag att skapa ett forum för dessa kunder. Tyvärr finns inte många inlägg och så vitt jag kan se ignoreras just "Visma Enskild firma" helt - det program som Du har. Forumet har av ovannämnda anledning varit stängt en tid men vi kan nu läsa följande där :
Grundaren skriver bl.a; "Men som nämnt ovan är jag också väldigt ledsen. Det går inte en dag utan att jag känner en otrolig klump i magen över det här med forumet.
Varför undrar ni säkert? Det här som såg ut att bli så bra!?!

Det jag berättar nu kanske det inte ligger något alls bakom, men detta är i alla fall vad jag har fått höra.
Ett flertal anställda på Visma Spcs som jag träffat på senaste tiden har frågat mig hur det går för mig i den stämning som det ryktas att
Visma Spcs driver mot mig."

Men följande låter mera hoppfullt:
Nu öppnar vi upp igen!
Sluta fega och öppna upp!! Ja det har vi gjort nu :)
Spcs har inte hört av sig på en vecka vilket vi får tolka som om de inte har något emot forumet.

http://www.spcsforum.se/
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 7 =