Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Moms/skattedeklaration 2008-07-09 22:01
Har i juni månad skickat iväg mina första fakturor, På skattedeklarationen för juni månad redovisas momsen rätt i ruta 10, men i ruta fem, säger den att jag inte haft någon momspliktig försäljning. Kommer den momspliktiga försäljningen att visas först nästa månad då kunderna förhoppningsvis har betalat? Tycker att det ser konstigt ut att det finns utgående moms, men ingen momspliktig försäljning. Även skatteverkets sida för elektronisk deklaration frågarsätter om detta kan vara riktigt. Har jag ev. gjort något fel i bokföringen?

Bokför enligt fakturametoden, med månadsvis momsredovisning.

Har serviceavtal, mvh Christer
 Skrivet av:  christer Långström IP: 81.233.188.228



Svar: Moms/skattedeklaration 2008-07-11 07:07
Konton som börjar med 3xxx är s.k. intäktskonton som visar bl.a försäljning/omsättning.

Man har i ett bokföringsprogram relativt stor frihet att använda dessa konton efter eget gottfinnande. - Därför vet inte UNI_BAS, vilka av dessa konton som Du använder för momspliktig försäljning, momsfri försäljning, försäljning till EU och försäljning på export.
- Gå till Databas/Styrning/Moms - där kan Du definiera hur Dina konton används. Där finns även en video med en mera ingående genomgång.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =