Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

PayPal 2008-08-15 14:48
Sitter fortfarande och testkör uni_bas standard inför ett ev köp. Tänkte höra mig för hur man enklast ställer in programmet för att ta upp intäkter ifrån t ex Ebay som betalas in till PayPal? Betalningarna kommer in som Euro på PayPal-kontot, och växlas till kronor först då man gör ett uttag.

Bör man lägga till ett konto i kontoplanen(typ 1941) och kalla det t ex PayPal och bokföra det ungefärliga värdet i svenska kronor direkt, och sedan när man gör ett uttag ifrån PayPal till sitt plusgiro, bokföra denna. Vore trevligt om man på slapp trassla med flera valutor.

Kanske snuddar jag än en gång vid att ställa en ren bokföringsfråga som jag har förstått inte UNICELL svarar på, men kanske nån nöjd användare har nåt tips?
 Skrivet av:  Peter IP: 213.89.106.229



Svar: PayPal 2008-08-17 18:53
Hej

Det låter som ett bra val eller så lägger du in det på 1940 istället i sedvanlig ordning samt på konto 8430 Valutakursdifferenser där registrerar du skillnaden mellan valutorna.

Nu skall tilläggas att jag är under sedvanlig inlärning & som jag ser det så skulle jag nog lägga in skillnaden på 8430 Valutakursdifferenser.

Hoppas att flera svarar så att du får veta mera om detta.

Annars om du har serviceavtal som vi har så ring trevliga supporten.

Vänligen Anette
 Skrivet av:  Allhjälpen i Umeå HB IP: 81.172.216.180




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 4 =