Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Överföra data i UniBas från en dator till andra 2008-10-26 11:59
Har två datorer med UniBas programm och undrar hur gör jag enklast överföring av data från den ena till andra dator.Om jag lägger uppgifter på t.ex bärbar dator som jag jobbar mest med och sedan vill flytta detta till den andra. Jag gjorde i bärbar en säkerhetskopia som jag flyttade till stationära dator, men när jag ville öppna denna där så vill UniBas programm skaffa en ny datafil, vist det går men då blir det massa datafiler till slut och snart vet man inte vilken som gäller. Och jag vill en och samma datafil som används i båda datorer. Kanske gör jag fel, du som kan, ge mig bra tips.
 Skrivet av:  Vaclav Belohlavek IP: 85.231.200.122



Svar: Överföra data i UniBas från en dator till an 2008-10-27 20:26
Din datafil ligger i UNI_BAS-mappen. UNI_BAS-mappen ligger i program-mappen på Din hårddisk. Från och med nästa version ligger duock UNI_BAS-mappen direkt på Din hårddisk.

Om Du kör Windows, då består datafilen av två filer (datafil + resursfil). På en Macintosh består datafilen av bara 1 fil.

Man kan med ett USB-minne, med en CD, eller på annat sätt flytta datafilen från UNI_BAS-mappen på en dator till UNI_BAS-mappen på en annan dator. Man kan förstås aven maila filen mellan olika datorer.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =