Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Inventarieboken mm 2008-11-08 17:49
1. Tydligen ska man ange Inventariekonto i "Databas". Varför det? Vad händer när jag har angivit ett Inventariekonto? Och vilket ska man ange? Jag bokför idag på 1220, 1240 (släpvagn) och 1240. Är det onödigt att dela upp så? Vilket ska jag använda? Vilken är skillnaden mellan dem?

2. Video står det vid "Rapporter" "Inventarier" men inget händer när jag klickar där! INGEN Video-knapp fungerar f ö. Inställningar?
 Skrivet av:  Urban IP: 85.225.132.118



Svar: Inventarieboken mm 2008-11-08 19:41
För att bokföra inventarier behöver man inte göra annat än att just bokföra - precis som i alla vanliga bokföringsprogram.

I UNI_BAS finns möjligheten att ha en inventariebok- en förteckning med uppgifter om alla inventarier som man har i företaget. Uppgifter om inköpspris, avskrivningar, restvärde etc sparas då för varje enskilt inventrarium.

Om man väljer att ha en inventariebok, då måste man ange vissa inventariekonton i Databas/kontouppgifter.

Det finns en video som beskriver detta under Rapporter/Inventariebok. Videon fungerar UTOM i Windows om man har Firefox som webbläsare. Detta har fungerat tidigare men nbät Firefox uppdaterades senast, slutade videon att fungera. Firefox har tydligen missat något.
Detta är åtgårdat i den version av UNI_BAS som kommer denna vecka. Vi har där lyckats "lura" den senaste versionen av Firefox. Annars kan man byta till Explorer som standard webbläsare.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.184.121




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 9 =