Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2008-12-11 18:17
Hej!

Laddade ner demon av UNI_BAS Standard för att testa i Ubuntu (Linux). Fick besked per telefon att UNI_BAS skall gå att köra i Linux (under Windowsemulatorn "Wine").
Körde setupen fint under Wine och startade programmet under Wine.

När jag klickar på "Testa UNI_BAS Standard" så stängs programmet bara av, innan något mer händer.
När jag klickar på "Testa UNI_BAS Mini" hinner den ladda konton (bygga UNI_BAS Mini-filen) och när den kommer till "Verifikationer" så stängs även detta program ned.

Någon som har erfarenhet av att köra UNIBAS i Ubuntu får gärna dela med sig. Kanske kan det röra sig om inställningar i Wine som spökar..


mvh
Klas Hermansson
 Skrivet av:  Klas Hermansson IP: 85.228.112.146



Svar: Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2008-12-12 10:30
När vi släppte den sista versionen av UNI_BAS så uppdaterade vi även programspråket 4D och har i efterhand insett att den ännu inte fungerar under Wine. Vi har i nuvarande läget ingen indikation på när detta kommer fungera igen.

Den senaste under Linux fungerande versionen finns att hämta här: UNI_BAS - Linux
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2008-12-12 17:50
Har nyss konstaterat samma med Wine (Mandriva) Förra versionen av Unibas fungerade utmärkt utan några speciella inställningar i Wine.
Jag är lite ledsen för det eftersom jag använt rsync-backup för att spegla databasen från windows-burken där bokföringen primärt sköts till en linux-server för att komma åt bokföringen på distans med Nomachine NX.
 Skrivet av:  Per Nelvig IP: 87.227.68.18



Svar: Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2009-04-05 09:35
Den där länken till den fungerande versionen, fungerar inte. Hoppas att det inte är symptomatiskt för hela programmet...
 Skrivet av:  Birger IP: 81.231.18.2



Svar: Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2009-04-05 11:20
Hoppsan, kanske fel hos mig. Nu fungerar länken.
 Skrivet av:  Birger IP: 81.231.18.2



Svar: Uni_BAS i Ubuntu (Linux) 2009-08-17 12:23
Hej igen!
Har det hänt något med 4D och linux/wine ännu?
 Skrivet av:  Per Nelvig IP: 79.138.9.20




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 3 =