Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

datum 2008-12-12 16:22
Det mesta i programmet fungerar väl rätt bra men jag har lite problem med datumen
varför envisas programmet med dagens datum alltid när man för in leverantörsfakturor det är ju väldigt få som sitter vid datorn varje dag och bokför alla fakturor som kommit in.
Har även problem med när man byter mellan de olika registreringarna och gruppbetalning /en betalning så har man plötsligen dagens datum istället för datum på sist bokförda verifikation, man kan ju hålla sig för skratt när man bokfört flera verifikationer på månaden efter den man egentligen hålls med.
Jag tycker det alltid borde vara datum på sist bokförda verifikation som kommer oavsett om man byter från gruppbetalning till att registrera leverantörsfakturor, det enda som möjligen kunde vara dagens datum borde vara när man registrerar kundfakturor fast det vore bättre om det datum som kommer upp alltid vore från den sist registrerade kundfakturan.
Som det fungerar för mig så sitter man ju på helspänn hela tiden för att det inte ska bli fel datum, är det nån annan som har samma problem ??
För jag förmodar att de flesta inte bokför dagens händelser på exakt samma dag eller ??
 Skrivet av:  Samuel IP: 217.211.105.80



Svar: datum 2008-12-12 16:44
Gå till Databas/Styrning/Övrigt
Längst ner till vänster kan Du ställa in det Du frågar efter.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 10 =