Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Utvärderar UNI_BAS demo 2009-02-06 10:09
Det saknas konton för både egen insättning och eget uttag i kontoplanen som kommer med UNI_BAS demo. Ett tips till Unicell är att inkludera dessa eftersom en egen insättning säkert ofta är bland det första man vill bokföra som ny egenföretagare. Det var det för mig i alla fall och som nybörjare är det svårt att veta om man använder programmet fel eller vad det är som händer. Nu är jag inte typen som ger upp så lätt, men hade jag varit det så kanske jag redan gått vidare till ett annat program som råkar komma med dessa konton inkluderade.

Den enda informationen jag kunde hitta om vad som är "fel" finns i en tråd här på forumet som jag inte kan länka till eftersom man inte kan posta länkar (forumRead.php?id=1141)

Så jag har inte gett upp på UNI_BAS riktigt ännu, men att två sådana här grundläggande konton för oss med enskild firma saknas är lite förbluffande?

Mvh

Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik Lindblom IP: 83.226.29.183



Svar: Utvärderar UNI_BAS demo 2009-02-06 10:42
När vi bifogar ett Testbolag vid nedladdning av UNI_BAS, måste vi på något sätt välja en företagsform. Testbolaget kan därför inte representera allas önskemål fullt ut. Men, detta kan då istället användas för att visa hur enkelt man själv kan lägga upp nya konton efter egna önskemål i UNI_BAS.

När man skapar sin egen datafil får man välja företagsform och om man då väljer enskild firma, då får man de konton som passar för detta - bland annat de konton Du efterfrågar.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Utvärderar UNI_BAS demo 2009-02-06 11:27
Tack för snabbt svar. Jag tror inte det hade skadat att lägga in den valmöjligheten i demoversionen också, men ja, själv är jag ju nu förbi det här hindret. :)
 Skrivet av:  Fredrik Lindblom IP: 83.226.29.183




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 8 =