Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kontant betalning utan faktura ? 2005-10-13 13:23
Hur lägger jag in det ? Våra kunder handlar till 50% kontant utan faktura mot kvitto måste jag då ändå skapa fakturan ???
 Skrivet av:  Mikael IP: 217.208.21.181



Svar: Kontant betalning utan faktura ? 2005-10-13 13:45
Du skrev "....Våra kunder handlar till 50% kontant utan faktura mot kvitto måste jag då ändå skapa fakturan ???...."

- Under knappen registrera, använd uteslutningsmetoden - gå från vänster till höger:
1 - "Kundfakturor" - den knappen skall Du inte använda eftersom Du inte skrivit ut en faktura (Du har ju skrivit ut ett kvitto)
2 - "Leverantörs..." - det handlar om kund inte leverantör.
3 - "Kostnad utan...." - det handlar inte om kostnader.
4 - "Intäkt utan faktura" - detta passar - en intäkt men ingen faktura - perfekt. Registrera kvittot här.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Kontant betalning utan faktura ? 2009-06-21 21:10
Att använda "Intäkt utan faktura" är bra om man tar kontant betalning men kunden måste ju ändå få ett kvitto, som man skapar genom att registrera en faktura med 0 dagar istället för 30dgr men den fakturan förblir ju obetald!! hur ska man lösa detta problem?
 Skrivet av:  Martin IP: 213.67.14.122



Svar: Kontant betalning utan faktura ? 2009-06-23 17:22
Gå till Databas/Styrning/Övrigt i UNI_BAS bokföringsprogram.
Där kan Du ange att betalning av kontantnotor/kvitton bokförs automatiskt. Om Du kryssar i där kommer betalningen att bokas automatiskt mot det konto som är angivet som betalkonto på betalningsvillkoret (Rgistervård/Betalningsvillkor)
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.27




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 7 =