Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Säkerhetskopia 2009-03-12 22:06
Jag tycker säkerhetskopierandet är väldigt smidigt i UniBas. Själv gör jag en säkerhetskopia varje gång jag avslutar programmet. Sedan går jag direkt till C:/UniBas/Kopior och där är det filen längst ner som är den senaste. Den innehåller både datum och klockslag när kopian gjordes. Sedan är det bara att klicka högerknappen på musen och följa "Skicka till:" och i mitt fall ett USB-minne som kan heta F eller G o.s.v. Sedan kan jag springa mellan mina tre olika datorer och sitta hemma eller på kontoret eller på tåget. Helt suveränt Unicell!

Nu till min fråga! Varför måste man först skriva in och ge namn åt en extra fil när man återgår med säkerhetskopia. Varför inte öppna filkopian direkt i t.ex. USB-minnet? Jag antar att det finns en rimlig förklaring, men det vore intressant att veta.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.168.102



Svar: Säkerhetskopia 2009-03-14 11:05
Säkerhetskopian är inte en körbar datfil. Den innehåller visserligen alla uppgifter från datafilen - verifikationer, kunder artiklar, statistik, logotyp.... etc, men den är komprimerad och kan inte användas så som den är. När man återgår till en säkerhetskopia skapas istället en helt ny datafil av informationen från säkerhetskopian. Efterso det då blir en ny datafil, måste man ge den ett namn så att man kan skilja den från tidigare datafiler.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 6 =