Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Support på kvällstid 2009-03-23 20:27
Har haft ert program nu i flera år, det har fungerat bra. Det bästa som fanns från början vara att man kunde ringa på kvällstid, när man satt med bokföringen och fastnade på ett eller annat sätt, då var det jättebra support.
Nu när ni endast har på dagtid har det positiva tyvärr blivit sämre. Jag kan förstå att det är mycket folk som ringer, men om man nu kan betala för att få hjälp på kvällstid vore det suveränt. Det är en förbättring som jag är säker på att många skulle betala för att kunna utnyttja någon gång, när det kniper. Eftersom det är många som sitter på kvällstid med detta.

Marie.
 Skrivet av:  Marie IP: 90.130.198.218



Svar: Support på kvällstid 2009-03-23 21:01
Du har så rätt. Vi tyckte också att det var trevligt att finnas tillhands även på lite udda tider. Allt eftersom vi fick fler kunder (vi har snart 10.000 kunder) blev det tyvärr också lite mer opersonligt och man visade inte samma hänsyn längre. Det fanns kunder som ringde även nattetid. Ett samtal nattetid kunde till och med handla om ett rent kontorsärende - obetald faktura etc. Det blev också så att man kanske inte ringde på dagen utan väntade till kvällen "då det var lite lugnare". Vi tvingades slutligen att stänga "kvällslinjen". Men visst var det trevligt så långt det varade.

Att återuppta kvällsservicen så som den var - alla kvällar + helger skulle ställa sig alltför kostsamt. Möjligen kan man tänka sig att så småningom ha åtminstone en kvälls öppethållande. Vi kan inte lova detta . Men vi får väl se.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222



Svar: Support på kvällstid 2009-03-24 16:29
Det låter kanske lovande. Supporten behöver ju inte vara 7/24, utan någon eller några kvällar i veckan, skulle ju vara ett stort steg framåt för oss som måste hålla på kvällstid.
 Skrivet av:  Marie IP: 90.130.214.192



Svar: Support på kvällstid 2009-03-24 19:25
Det är kanske just det Du skrev senast: "för oss som måste hålla på kvällstid" som gör att det blir svårt med denna form av service till rimlig kostnad. Den kvällsservice vi hade tidigare var menad att användas endast i akuta fall - alltså inte som en generell alternativtid för den där det passade bättre att ringa under jourtid, annars skulle det bli fråga om helt andra priser på serviceavtalet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222



Svar: Support på kvällstid 2009-03-25 00:35
Jag har full förståelse för att Unicell inte kan svara i telefon dygnet runt. Har man runt 10.000 kunder har man nog fullt upp även under normal kontorstid. Jag är personligen en färsk UniBas-kund, nöjd dessutom, ska jag kanske tillägga! Jag betalade 400 kr i supportavgift (för säkerthets skull), men Unicell har "tyvärr" med sitt geniala koncept + videoinstruktioner lyckats med konststycket att ta fram ett program som verkar eliminera de flesta supportbehov. Jag har testat och provat och har ännu inte hittat någonting att ringa till supporten om. Men jag kommer nog på något...

Däremot vet jag inte om jag eller Marie tolkat all information gällande supporten, rätt? Jag kanske har fel, men avser inte supporten hjälp med användningen av själv programmet i olika tillämpningar eller tillvägagångsätt. Enligt Marie, skulle däremot Unicell fungera som någon revisor på distans! Det vore i så fall otroligt billigt. Vilken revisor i det här landet skulle svara på frågor för 33 kr i månaden?

I varje fall kan jag konstatera att fler än jag här på forumet, blir otroligt imponerade av att Unicell svarar på forumsfrågor, kanske inte mitt i natten, men ändå på lördag och söndagkvällar. Det är ju ändå någon form av support och dessutom gratis...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.133.174



Svar: Support på kvällstid 2009-03-25 06:42
Jag skulle bli skogstokig om någon ringde mittinatten och fråga om det ska vara kredit el debet.....Skillnad vore det ju om folk ringde pgr av att programet krånglad.
 Skrivet av:  anki IP: 81.227.27.211



Svar: Support på kvällstid 2009-03-26 15:56
Jag talade om programmet, där man kan fastna och behöver hjälp för att komma vidare, inget om att Unicell skulle vara som någon slags revisor eller hjälpa till med konterings anvisnignar eller annat, utan vad jag menar är när programmet kör fast, och det händer att man får felmeddelande att man ska kontakta supporten, och det ska ske på dagtid, som för det mesta krockar med annan verkamhet. Och det är ju givet att man ska ha supportavtal.
 Skrivet av:  Marie IP: 85.224.31.106



Svar: Support på kvällstid 2009-03-29 17:01
Hej igen Marie,
Ja jag önskar faktiskt att jag skulle kunna få upp något slags "error" meddelande, men hur jag än vänt och vridit och knappat på programmet, så funkar det helt perfekt. Har vi samma programversion?

Det är väl ganska normalt att man i de flesta fall ringer under kontorstid vid problem? Jag vet att det finns dataföretag där man kan ringa fram till kl.20.00, men trots support kan man "åka på" fasta kostnader om 370 SEK redan efter några minuter. För den summan kan du ringa ett helt år till Unicells support!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.170.71



Svar: Support på kvällstid 2009-03-30 15:37
Många av oss som anväder Unibas sitter inte och bokför på dagtid utan är ute och jobbar då. Det är frustrerande att köra fast och inte ha tillgång till hjälp. Lösningen på både Unicells och vi användares problem är nog som Åke skriver. Ha öppet supporten till Kl 21.00 och ta en mindre avgift för detta. Bara de som är i akut behov av hjälp kommer att ringa då och resten hör av sej på dagtid
 Skrivet av:  Björn IP: 94.254.20.33



Svar: Support på kvällstid 2009-03-30 18:08
Vitsen med att ha support kvällstid är förstås att någon person svarar under kvällstid. Vi har svårt att hitta någon som gör detta frivilligt och gratis. Kostnaden för att anställa någon för detta ligger straxt under 1000 kr per timme inkl OB-tillägg, sociala avgifter, semesterersättning etc. Med 2 samtal per timme blir det en kostnad på 500 kr per samtal vid 100% beläggning. Om det förekommer tid då ingen ringer ökar kostnaden raskt.

Björn, det du vill ska vara en "mindre avgift" kommer att ligga någonstans mellan 500 och 1000 kr per samtal. Intresserad av att ringa under kvällstid?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Support på kvällstid 2009-04-03 02:20
Jag tror nog de flesta har tid att ringa på dagtid även om de jobbar. Det finns ju mobiltelefon, eller ring på lunchen. Det viktiga är nog att man är ikapp med bokföringen och inte lägger allt på hög. Sedan när momsen ska betalas, är det plötsligt panik kvällen före...
Det gäller att ha lite rutiner i arbetet och även bokföring är faktiskt ett arbete.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.157.131




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 7 =