Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Registrera fakturor 2009-03-28 17:54
Som nybörjare ska ju inte allt gå som en dans, vilket jag mödosamt tvingas inse.
När jag försöker skapa en faktura så ändras rubriken till "kvitto" så fort jag markerar kunden i listningen, fast knappen till vänster (Fakt/Kred) fortfarande anger "faktura". Trycker jag på den ändras namnet till Kreditnota och samma händer i formuläret. Trycker jag en gång till ändras knappnamnet till Faktura men i formuläret står det då Kvitto.
Om jag startar videohjälpen för "registrera fakturor" låser den sig efter c:a 20 sek.
Om nån förstår vad jag menar, förklara vad jag gör för fel.
 Skrivet av:  Bertil IP: 85.227.225.227



Svar: Registrera fakturor 2009-03-28 18:57
Du har skapat ett nytt betalningsvillkor som Du använder för denna kund. Du har angett 0 (noll) dagars kredittid, vilket innebär kontant betalning. Vid kontant betalning skrivs ingen faktura utan istället ett kvitto.

Gå till Registervård/Betalningsvillkor och ändra antal kreditdagar på ditt betalningsvillkor. Sedan kommer det att gå som en dans.

Angående videon är det så att det kom en ny version av Flash (programmet som Din dator använder för att spela upp videofiler). Den nya versionen av Flash klarade inte av vissa videofiler - bl.a våra. Vi har omarbetat de flesta av våra instuktionsfilmer, men det återstår ännu ett par som fortfarande låser sig efter cirka 20 sekunder - de korrigerade filmerna är på gång.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 1 =