Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturafot 2009-04-18 13:04
Hej!

Börjar vänja mig vid Uni_Bas nu, efter att ha skrivit några fakturor.

Men – jag har bekymmer med fakturafoten, som lämnar för mycket luft under sig. Jag är medveten om att min skrivare hjälper till med att skapa marginal i underkanten. Men en del av marginalen beror på att inställningsformuläret i Databas–Styrning–Utskrifter–Fakturafot innehåller fem rader, och lämnar man t ex de två understa raderna tomma, skapas luft.

Jag gjorde experimentet att fylla de understa raderna med info, men lämna de två översta tomma. Då blev det mindre luft under fakturafoten. Men dels blir firmanamnet inte halvfett då, dels skapas i stället luft mellan strecket och informationen i fakturafoten.

Finns det någon lösning på detta problem?

undrar

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.47.198



Svar: Fakturafot 2009-04-20 09:01
Gå till Databas/Styrning/Utskrifter. Där kan du justera utskrifterna.

Längs ner på fakturan har du en s.k. fakturafot med företagsuppgifter. Du han själv bestämma vilka uppgifter som ska skrivas ut. Vissa kunder vill skriva ut fler uppgifter än andra och då behövs ytterligare plats så att dessa uppgifter får plats.

Man kan lägga till "luft" mellan olika delar av fakturan och då hamnar fakturafoten längre ner. Man kan minska antalet fakturarader och då får detta motsatt effekt - fakturafoten kommer längre upp. - I ditt fall: Öka antalet fakturarader då kommer fakturafoten att skrivas ut längre ner.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Fakturafot 2009-04-24 11:06
Tack för svar. Men detta löser inte problemet.

Lämnar jag de nedersta raderna i fakturafoten tomma, resulterar det, som jag sa, i luft under mina företagsuppgifter.

Ökar jag antalet fakturarader, flyttas hela fakturafoten till en oönskad sidan 2.

Bäst vore förstås om man kunde påverka antalet förinställda fakturafotsrader (fem rader i tre spalter känns hur som helst som något av ett övermått). Då skulle fakturafoten hamna så långt ner på sidan som skrivaren tillåter. Men detta är inte möjligt, eller hur?

Bästa hej,

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.47.198




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 6 =