Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Supporten??? 2009-05-07 13:34
Varför går det inte att kontakta supporten via mail eller det formulär på hemsidan där det uttryckligen står"Kontakta oss gärna", vill ni inte ha mail får ni väl skriva ut det kan jag tycka.

UNICELL´s kommentar:
"Användare är samma person som "Daniel" med senare inlägg i denna tråd.
 Skrivet av:  Användare IP: 81.235.135.206



Svar: Supporten??? 2009-05-07 18:12
Vår erfarenhet av support via mail visar att mail inte är effektivt för just support.

Det kan vara svårt för en ovan användare att formulera sin fråga på ett sätt som ger oss möjlighet att svara utan att riskera det ena missförståndet efter det andra. Ibland måste vi veta om man har en Macintoshdator eller en Windowsdator. Ibland måste vi veta vilken programversion man har. Ibland måste vi veta vilka knappar man tryckt på strax innan. Osv Osv Vid ett telefonsamtal kan vi snabbt ställa de frågor vi behöver ha svar på i det specifika fallet.

Vi har ett öppet forum där vem som helst får skriva sina synpunkter. Ditt namn "Användare" är inte bekant för oss. Eftersom Du vet vem vi är, förvånar det mig att du inte vill visa ditt ansikte. Det är alltid trevligare att veta vem man talar med - ytterligare en fördel med telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84



Svar: Supporten??? 2009-05-15 23:27
..men jag håller med "Användare", jag har försökt få kontakt med er via mail i några månader men ni svarar inte. Eftersom jag arbetar under erra öppettider så funkar det inte med telefon utan föredrar att ta det per mail.

UNICELL´s kommentar:
Inte heller "Daniel" vill lämna sin E-mailadress när han skriver här i forum. Det är förstås lite svårare för oss att ta ett inlägg utan avsändare på fullt allvar. Eftersom andra leverantörer inte har ett eget forum, vet vi att de i avsaknad av eget forum ibland använder vårt.

VARFÖR saknar nedanstående och andra leverantörer ett öppet forum???
SPCS, Visma, Hogia, Mamut, Edison, Björn Lundén, Xor
VARFÖR???

UNICELL´s kommentar:
Daniel har samma ip-nr som "Användare"
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.70



Svar: Supporten??? 2009-05-21 00:32
...tycker det är rätt surt att ni börjar plocka bort inlägg bara för att de är lite kritiska mot er support! Frågan gäller väl fortfarande om varför ni inte svara på mail skickade via ert formulär på hemsidan och inte huruvida jag anger min mailadress här eller inte?
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.70



Svar: Supporten??? 2009-05-21 08:34
I denna tråd finns inte annat än anonyma inlägg. Vi har klargjort att vi gärna ser att man "visar sitt ansikte".

Jag tvivlar starkt på att Du någonsin skrivit något mail till oss. Om Du verkligen har skickat något mail och vill ha ett svar, då borde du ju ge oss en chans att spåra ditt mail så att du kan få ditt svar. Som det är nu ger du oss ingen möjlighet att bemöta ditt påhopp som du bara upprepar och upprepar.

Vi vill därför varna dig. Ett anonymt inlägg till från dig och vi kommer att stänga av dig från forumet helt. Vi har den möjligheten, men vi har hittills uteslutande använt den för att ta bort rena spaminlägg. Vi vill ha ett öppet forum - låt oss få ha det!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84



Svar: Supporten??? 2009-05-21 10:48
...med hot kommer an aldrig långt, det finns många sätt att byta ip-adress. Det borde ni känna till.
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.70



Svar: Supporten??? 2009-05-21 11:43
Denna gång har Daniel angett sin mailadress. Detta har gett mig möjlighet att följa upp ditt påstående: "..jag har försökt få kontakt med er via mail i några månader men ni svarar inte."

Jag har granskat våra mail - både inkommande och utgående - under de tre senaste åren. Jag har då hittat Ditt mail (OBS 1 enda mail). Du skickade detta mail "8 sep 2008 kl. 17.56 skrev Daniel". Eftersom tidpunkten var efter kontorstid dröjde svaret till tisdag "9 sep 2008 13.31.36 GMT+02:00".

Ditt mail hade samma tonläge som dina inlägg:
"Ett antal problem som uppstått med Unibas. En massa irriterande problem. Når jag startar programmet får jag en felkod där jag uppmanas att ringa till support. För mig som arbetar om dagarna är det inte så lätt att ta en halvdag vid telefonen. När jag ändå tog en halvdag ledigt för att bla ringa till er fick jag en kod att skriva in, men problemet kvarstår.

Dessutom när jag öppnar måste jag alltid manuellt maximera fönstret, varför går det inte att få upp programmet i ett redan maximerat läge? Och varför kan jag inte klicka bort den irriterande rutan i bakgrunden där det bla står unibas och llite kontaktuppgifter, jag kan maximera eller minimera men inte helt välja bort skiten!

Vad gäller funktionen betalningsvillkor, råkade jag av misstag skriva 2 dagars bet. netto istället för 20, nu kan jag inte ändra det till 20 eftersom "Det redan finns ett bet.villkor med denna benämning", jag kan heller inte radera det för att skriva om det, för då: "Villkoret kan inte makuleras eftersom det används som standard bet.villkor" slut citat.

Du fick ett svar där du ombads att kontakta oss via telefon, vilket du också gjorde. Du har därefter ringt ytterligare ett antal gånger och varje gång fått hjälp med dina frågor, men du har varit lika irriterad varje gång. Du har betalat för support, men det behöver väl inte påpekas att Du inte därmed har hyrt en slagpåse. Vi ska förstås hjälpa Dig men du får vara vänlig att hoppa över svordomarna.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Supporten??? 2009-05-22 20:10
Jag håller till fullo med UNICELL.

Detta att anklaga dem gång på gång är fel.

Oss på

www.allhjalpen.se

har de stöttat & ställt upp på i vått & torrt.

Sten har tom under helger stöttat oss & jag tycker UNICELL har ett enastående program.

Som företagare har jag sett att det finns kanske 1-2% besvärliga kunder & det är synd att dessa skall träda fram och bete sig illa.

Bättre vore det om de istället la fram sina problem hos "Psykologen" för det är nog där deras ilska skall behandlas.

UNICELL är bra. Bäst enligt min mening.

Utan dem hade jag aldrig omsatt över en miljon som jag gör idag.

Stå på er UNICELL; annars gör någon annan det.

Tack för att ni finns.

En som provat SPCS med deras dyra avgifter & dessutom inget forum.

Mvh

www. allhjalpen.se

Roger & Anette
 Skrivet av:  Allhjälpen i Umeå AB IP: 213.21.96.36



Svar: Supporten??? 2009-05-23 11:07
Hej!
Men visst måste väl även vi nybörjare få finnas till och driva firmor. Det finns ett talesätt; "små sår och fattiga vänner ska man aldrig förakta..."
Vi oss som befinner oss i lärandeprocess och gör vårat bästa för att begripa bokföringens intrikata värld, skulle uppskatta en lite mer ödmjuk inställning. Bara för att vi inte begriper oss på ett datorprogram och bokföring, så här från början, behöver inte innebära att vi är korkade och inte heller onaturligt krävande.
Har man en support så är den väl till för ALLA kunder. Även vi som behöver lite mer hjälp inledningsvis.

Hälsningar
Anders, som sliter med första räkenskapsåret och för att få in deklarationen i tid.
 Skrivet av:  Anders IP: 83.248.90.77



Svar: Supporten??? 2009-05-23 12:07
Hej!

Jag kan förstå att unicell inte kan svara på frågor som rör HUR man bokför och till vilka konton osv, det får man lära sig på annat håll. Sen så är det självklart så att vi här på forumet kan hjälpa varann och byta kunskap. Men som leverantör av ett bokföringsprogram är det själva programmet dem ger support åt och dess funktion, hur man bokför t ex inköp av pennor får man ta hjälp av detta forum som är alldeles utmärkt till detta. Det är säkert inte helt omöjligt att även dem från Unicell lägger in ett svar hur man gör lite då och då.

Mvh
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14



Svar: Supporten??? 2009-05-23 23:53
Unicell är bra., som jag ser det de bästa.
 Skrivet av:  allhjälpen IP: 213.21.96.36



Svar: Supporten??? 2009-05-24 23:35
...intressant att ni publicerar privata suppportmail på ett öppet forum!? Det anser inte jag vara seriöst. Vad jag menade var det formulär ni har på er hemsida där jag vid 2 tillfällen försökt få kontakt men utan resultat.
Och du Sten! Du bör kanske inte kasta sten i glashus. Du lovade mig per telefon att skicka ett mail till mig med instruktioner hur jag "bryter ut bokföringsfilen"(eller vad det nu hette). Detta har du fortfarande inte gjort! Håler med AAnders, jag önskar mig också en mer ödmjuk inställning från er sida - vi är användare som kanske har så mycket tålamod mmed ett program vi inte begriper.
Du var själv inte särskilt trevlig i telefon när jag ställde ett antal frågor du inte kunde svara på, så det är helt rätt, man får det bemötande man ger.
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.70




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 1 =