Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Valet i kvalet! 2009-05-07 20:08
Hej!

Jag har skrivit här lite på senaste och nu står jag i valet och kvalet. Mitt företag håller på att bli större och jag ska i dagarna flytta in i nya kontors lokaler vilket känns väldigt kul.
Min undran är lite om vad jag har skrivit om innan och det gäller funktionerna i Rabattmodulen, Multipla prislistor samt att kunna erbjuda kunderna en faktura där inte loggan ser ut att vara utskriven från en Commodore 64. Jag har dem senaste dagarna tittat runt lite på andra program om vad dem har att erbjuda, att priset många gånger är högre är inte hela världen då kostnaden ligger på företaget samt att jag betalar gärna mer för att få det där lilla extra. MEN jag trivs mycket bra med Unicell fast små brister här och där. Men det känns som att ju mer företaget växer ju mer måste jag tänka på att ha ett program som erbjuder det där lilla extra utan att behöva påpeka uppenbara funktions brister.

Ta detta på rätt sätt, jag trivs bra med Unicell men där finns funktioner som behöver förbättras för att tillfredsställa en till hundra procent. Visst man kan inte vara alla till lags men dem funktioner som jag påpekat innan är rätt standard.

Med Vänlig Hälsning

karl
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Valet i kvalet! 2009-05-14 10:18
Hej Karl,
Det är bara att gratulera att företaget snurrar på. Precis som du säger, uppstår då funderingar på hur man kan rationalisera hanteringen med lager, bokföring, datorer m.m.

Jag håller inte riktigt med dig i din definition av loggan och Commodore 64. Har man en bra och skarp bild, funkar loggan helt OK och fakturan ser bra ut om man skriver ut i en färgskrivare.

Givetvis kan du trycka speciella fakturapapper, där din logga självklart kan få en mer framträdande roll och sedan ta bort denna funktion i UNI-bas. När det gäller övriga önskemål så är jag ganska övertygad om att Unicell kan, mot betalning, modifiera ditt program efter dina önskemål. Man ska nog inte kräva för mycket av ett program i denna prisklass och hur många företag har användning av multipla prislistor?

Så mitt förslag är att du ringer Unicell och drar dina problem. Bättre att betala några tusenlappar för lite "skräddarsytt" än att börja använda en ny standardkostym...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.175.75



Svar: Valet i kvalet! 2009-05-14 18:35
Hej!

Om man kan få ett skräddarsytt program som du du menar hade jag varit den första som tagit fram börsen. Angående loggan så är det inte bara jag som har problemet med att loggan är blir suddig på fakturan. Skriver jag ut samma logga från ett vanligt Windows program så blir den
knivskarp. Har även provat att skriva ut från en rad andra program och den blir helt klar i färger och skärpa. Loggan är där inget inga problem med, heller inte skrivaren utan ända gången den blir lite suddig (grumlig) blir när jag skriver ut den från Uni bas.

Jag ska be en bekant till mig att prova och skriva ut den från hans bok program, han använder om jag inte minns fel spcs. Återkommer med resultat.

Mvh
 Skrivet av:  karl IP: 81.236.158.14




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 9 =