Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Senaste uppdatering! 2009-05-08 19:24
Laddade ner den och försökte att installera, då säger programmet att "detta är en ny programversion ange den uppdateringskod som du erhållit från Unicell" Jag har inte erhållit någon uppdateringskod fast jag har serviceavtal och allt detta händer på en fredag kväll. Man börjar tappa tålamodet. Och om det nu är en ny program version så snälla skriv ut vad som är uppdaterat och förbättrat.

Mvh Karl
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-08 22:14
Hej Har ni provat den gamla koden?
 Skrivet av:  anki IP: 81.227.24.141



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-08 22:45
Vi skickade ut mail till alla med serviceavtal igår eftermiddag (torsdag). De flesta har nog fått detta mail, men tydligen har vissa kunder inte erhållit mailet.
Vi gör ett nytt försök att skicka ut imorgon (lördag). Somliga får då stå ut med att få samma mail två gånger.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-08 23:04
Hej!

Betalade avgiften i måndags, så kolla eran bankinbetalningar så ni inte missar en kund.

Och skriv ut vad det är som är nytt i programversionen.
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-09 15:02
Vi har precis avslutat utsändningen av uppdateringsmailen.
Vi kan inte skicka alla tusentals mail i ett svep. Tidigare har vi delat upp mailen så att vi skickat 400 åt gången. Denna gång krympte vi "högarna" så att vi skickade 99 mail åt gången - vilket tog flera timmar.

Om någon som har serviceavtal ännu inte fått sitt mail, ber i er att höra av er till oss.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-09 18:15
Hej!

Jag sitter fortfarande och väntar på mailet, det är lördag och jag kan inte använda programmet.
Jag behöver hjälp akut.

Tack
 Skrivet av:  karl! IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-09 19:14
Om Du behöver akut hjälp är det en fördel om du uppger din e-mailadress när du skriver inlägg. Eller bättre - Du får gärna skicka ett mail till oss
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-09 20:15
Jag har skickat ett mail till er.
 Skrivet av:  karl! IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-10 09:38
Karl, Vi sitter fast. Jag var inne på kontoret i morse (söndag) - inget mail från "Karl" och Du anger inte heller din mailadress när Du skriver inlägg i forumet. Eftersom jag inte vet vem du är blir det svårt att veta vart jag ska skicka koden.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-10 19:33
Jag har skickat 3 stycken mail till er igår, mitt namn karl är ett mellan namn. Ni måste väl ändå hjälpa dem som heter något annat om det nu inte skulle ha varit jag som skickade mail.
Där finns 3 stycken mail från ANDERS.

Mvh karl
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-10 19:40
Övrigt!

Serviceavgiften är betald 28/4.
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-10 23:56
Jag har väntat hela helgen på att få uppdateringskoden till nya programversionen, jag har skickat mail som ni sade men utan framgång. Ni hakade upp er på att ni inte fått mail ifrån "Karl" men ni har ju fått mail angående en kund som inte fått sin uppdateringskod. Det spelar väl ingen roll vad han heter i mellan namn, man hjälper väl ändå om man som kund med serviceavtal inte fått sin kod. Nu var jag helt utan bok program hela helgen och det känns inte sådär jätte kul.
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-11 13:33
Hej!

Ja då var man igång igen, tackar så mycket. Vill även passa på att tacka att man nu kan läsa om det mest relevanta i uppdateringen.

Mvh karl
 Skrivet av:  Karl IP: 81.236.158.14



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-13 17:53
Hej, vi får aldrig någon uppdateringskod, har nu skrivit mail i tre dagar, men inte fått någon kod ännu. I går skulle momsen varit redovisad. Nu åker vi på föeseningsavg. Dåligt!
 Skrivet av:  Anders IP: 84.217.50.207



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-13 18:07
Hej!

Har inte riktigt koll på det här. Hur fungerar det egentligen?

Går det inte att få en ny kod INNAN man laddar ned och installerar uppgraderingen?


/ Lars B
/ ... som har noll-koll när det gäller uppgradering...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-13 18:23
Problemet är att man inte vet när Unicell byter kod. Den kod man har fungera ca ett halvår, sedan är det dags för en ny, och då börjar karusellen!
 Skrivet av:  Anders IP: 84.217.50.207



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-13 19:53
Aha!

Så, när man i godan ro hämtar hem uppgraderingarna med en given kod, så upptäcker man plötsligt att den tidigare givna koden inte fungerar. Man sitter då med ett blockerat program....
Hmmmm, det var olyckligt!

Naturligtvis borde ny kod, med "giltig från"-datum skickas ut en tid före det att nästa uppgradering läggs ut, eller att det dyker upp en varningstext i samband med att man försöker ladda ned koden, en ruta som talar om att ny aktiveringskod krävs, något i stil med: "Denna release kräver en kodnyckel som börjar med AB********. Vi ber er vänta med nedladdning och installation till dess att ni fått denna nya kodnyckel. Programmet går dock alltid att köra i demonstrationsläge".

Vi/Ni får hoppas att Unicell kan hitta en passande lösning på det här problemet.

/ Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-13 21:22
I det mail som kom ut nu innan helgen (efter för några som jag förstått det) stod både kod för att kunna komma åt uppgraderingen via hemsidan och den kod som sedan behövdes inne i programmet.

Blev lite paff när det behövdes en kod inne i programmet efter uppdatering, detta måste vara nytt. Försökte med samma kod som för att hämta hem, men den funkade ju inte. Men efter att ha läst mialet med uppgraderingsinstuktion en andra gång så såg jag info om koden. Lite otydligt i all text, men den var där. Kunde gjorts tydligare då det verkar vara en ny spärr.

Vet inte om alla har fått mailet. Och har man gjort en spontan uppgradering under helgen, innan man fått mailet med koden, förstår jag frustrationen.

Men återigen vill jag påpeka nyttan med ett sådant nyhetsmail. Antar att det sparat några samtal till supporten.
 Skrivet av:  Johan IP: 90.237.199.10



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-14 08:13
Tackar, har idag fått koden via telefon. Tyvärr med det vanliga, mindre kundvänliga, bemötandet från Unicell. Skulle vilja rekommendrera personalen en så kallad charmkurs!
 Skrivet av:  Anders IP: 84.217.50.207



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-15 14:26
Intressant att du säger så Anders. Har samma åsikt, man får alltid bra hjälp och svar på frågor av Unicell, men alltid samma anti kundvänliga bemötande. Aldrig stöt på ett företag som unicell förr, som hatar sin kunder, men hjälper dem ändå :D
 Skrivet av:  Thomas IP: 83.233.189.16



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-15 22:08
Kan bara instämma, tjurigt värre om man ringer. Har ju varit flera inlägg här på forumet om deras kundbemötande.
 Skrivet av:  Robert IP: 83.183.47.53



Svar: Senaste uppdatering! 2009-05-15 22:58
Vi har redan tidigare i denna tråd förklarat att vi skickat ut mail med alla uppgifter angående den senaste uppdateringen till samtliga kunder med serviceavtal. Vi har inte bara skickat ut 1 mail, vi har skickat ut 2 mail. Det är helt uppenbart att alla inte fått dessa mail.

Vi tackar alla de kunder som haft överseende med våra mailproblem. Samtidigt är det förstås tråkigt för oss att några få kunder blivit riktigt uppretade och mäkta irriterade på grund av detta.

Förklaringen till våra mailproblem börjar med det "krig" som har härjat mellan Microsoft och telia: http://www.dn.se/ekonomi/1.830751

Först var vi inte medvetna om mailproblemen. Senare fick vi klart för oss att inta alla våra mail inte nådde fram. De flesta gick fram, men inte alla. Vi fick tyvärr inte alla pinnar på plats i enlighet med de instruktioner som Telia tydligen skickat ut till sina kunder. Telias instruktion omfattade förstås inte heller våra interna system som används vid just utskick till våra kunder.

Delvis på grund av influensa har vi ännu inte lyckats lösa alla problem som uppstått i samband med massutskick, men vi känner att vi är på god väg. Det dröjer dessvärre ytterligare någon dag innan vi kan skicka ut mail där vi kan vara säkra på att alla erhåller mailet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 8 =