Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

uppdatering uni-bas 2009-05-20 22:25
Hej. Jag har följt er info om uppdatering i det mail ni skickade ut. Jag laddade ner installationsfilen och gjorde allt som stod i mailet, men när jag klickade på ikonen på skrivbordet så blev skärmbilden grå och endast unibas logon och "help" syns längst upp navigeringsfältet. Programmet startar inte och till slut så säger programmet ifrån att det har stött på ett problem och kommer att avslutas. Vad gör jag nu?
m v h Michael
 Skrivet av:  Michael IP: 194.237.167.83



Svar: uppdatering uni-bas 2009-05-20 23:30
Vi försöker göra informationen kring en uppdatering så tydlig som möjligt. Trots detta kan vi i något stycke ha missat något som gör att någon del av informationen kan tydas på olika sätt. Det kan förstås också röra sig om att själva nedladdningen inte blivit korrekt. Det kan också vara fråga om ett någonting är felinställt på din dator eller att något är fel med din datafil. Det du beskriver kan också vara något som vi tidigare inte stött på. Jag kan fortsätta att gissa i det oändliga.

Vad du ska göra nu? - Kontakta serviceavdelningen eftersom detta inte är något vi kan lösa här i forum. Du får gärna komma tillbaka hit och berätta hur det slutligen löste sig.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84



Svar: uppdatering uni-bas 2009-05-20 23:46
ok! Jag ringer. Tack för svaret.
m v h Michael
 Skrivet av:  Michael IP: 194.237.167.83



Svar: uppdatering uni-bas 2009-05-21 00:01
Hej igen. Jag avinstallerade UNI_BAS från programmenyn och sedan laddade jag ner den nya filen från er igen. Efter den åtgärden så funkade det precis som ni hade skrivit i mailet :))
m v h Michael

UNICELL´s kommentar:
Man ska ALDRIG avinstallera. Det kan leda till att man får problem att skapa ny datafil.
 Skrivet av:  Michael IP: 194.237.167.83



Svar: uppdatering uni-bas 2009-05-21 17:29
Ok. Det låter ju inte bra, men det verkade som om det ändå fanns en mapp kvar på datorn med UNI_BAS program, så jag förstod nog inte faran med detta. Men det måste väl gå att fixa till en ny datafil på något annat sätt?
/Michael
 Skrivet av:  Michael IP: 194.237.167.83



Svar: uppdatering uni-bas 2009-05-21 18:49
Självklart kan man skapa en ny datafil - det är bara fråga om hur lång tid det tar.
Det går mycket snabbare och är mycket enklare om man inte avinstallerar och istället kontaktar serviceavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.180.84




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 9 =