Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Vikten av support! 2009-07-09 16:16
Hej alla!
Efter telefonsamtal med en trevlig dam hos Unicell, laddade jag idag ner den senaste versionen av Unibas från juni 2009. Jag fick ett mail med vilka åtgärder som uppdaterats samt instruktioner för nerladdning.

Trots instruktionerna och trots att jag är insatt i datorfunktioner, lyckades jag strula till det och fick ringa igen. Den vänliga damen tog sig tid att vänta i telefonen samt se till så att min uppdatering fungerade.

Jag skulle vilja säga följande till er alla efter att ha läst åtskilliga inlägg här på forumet. Var inte så dumsnåla så ni väljer bort supporten på 600 kr/år. Den är värd varenda krona ( drygt 1,60 per dag). Jag vet att Unicell inte på något sätt försöker påverka kunderna att köpa detta avtal, tvärtom man sätter en ära i att sälja Sveriges billigaste och antagligen bästa bokföringsprogram och överlåter valet av extra produkter till kunden.

Jag har också läst inlägg från kunder här på forumet som tycker Unicell borde ha support även på lördag-söndag. Detta är ju helt absurt med tanke på vad supporten kostar och Unicell har ju också lämnat bra svar på dessa "önskamål". Själv har jag jobbat med företag där man utan att protestera betalat support i storleksordningen 5-10 tkr per år. Ändå fick man vänta i telefonkö på att få hjälp och givetvis bara på vardagar. Men det var innan Unicell dök upp på marknaden... Håller man på med bokföring och får problem, kan det säkert vänta tills måndag.

Däremot vet jag att Unicell besvarar inlägg på forumet både lördag och söndag vilket är minst sagt imponerande och dessutom vill jag påstå att 50% av dessa svar enbart berör hjälp med bokföringstekniska frågor alltså inget programrelaterat. Detta måste ju vara av ren omtanke för kunden, eller kalla det snällhet. Vilket annat programföretag i Sverige skulle svara på frågor om vilka konton som ska användas vid olika transaktioner?

Av ovanstående kan man ana att jag är ganska nöjd med Unibas och självklart är det så. Det hindrar mig dock inte från att komma med ett Layout-önskemål. Ändra nederdelan av fakturautskriften vid telefon, fax och E-mail några millimeter till vänster så att långa E-mailadresser får plats!

I övrigt vill jag önska alla en fortsatt trevlig sommar...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.150.122



Svar: Vikten av support! 2009-07-09 18:54
Vill faktiskt hålla med Åke, talade själv med en trevlig kvinna i supporten samt Unicells ägare och blev trevligt bemött. En liten fundering jag har är att jag skulle gärna se att man kan skriva in kunders personnummer när man registrerar dem då skatteverket vill att detta ska framgå på fakturan nu när den nya fakturamodellen har börjat gälla.

Nu vet jag inte om detta redan är på gång då Unicell jobbar för fullt med att bli klara med funktionen rot-husarbete.

För övrigt så tycker jag att detta är ett mycket bra program.

Mvh K
 Skrivet av:  karl IP: 89.160.18.251



Svar: Vikten av support! 2009-07-10 15:18
Det låter precis som den kvinna jag ocskå stötte på i ett supportärende för drygt ett år sedan. Hur som helst var hon mycket trevlig!
 Skrivet av:  Maria Westgård IP: 213.65.171.239




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 4 =