Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Köpa Uni_Bas? 2009-08-20 21:29
Förutsättning: nystartat HB, försiktig satsning 2009. Noviser på bokföring.

Funderar att köpa Uni_Bas. Kan det vara aktuellt för oss?

Är det kompatibelt för MS Office 2007 där det behövs?
Finns där bokslutshjälp?
Kan man justera kundfakturan (mindre design-ingrepp)?
Kan man jobba med bankgiro i programmet (såg bara postgiro i demon)?
Egen insättning - 2 bolagsmän, går det att särskilja?

Kanske skulle satt dessa frågor i ett mail till supporten, men börjar här så jag får se om jag får bra svar.

Mvh
K
 Skrivet av:  K IP: 80.73.181.17



Svar: Köpa Uni_Bas? 2009-08-21 08:00
UNI_BAS standard lämpar sig för just små företag som vill ha ett lätthanterligt bokföringsprogram och faktureringsprogram.
Är man novis på bokföring är UNI_BAS absolut rätt.

"Är det kompatibelt för MS Office 2007 där det behövs? " - Jag är inte säker på vad Du menar med detta, men man kan exportera kunder, leverantörer, kontoplan etc till excel/word.

Man kan ha båda bankgiro och Plusgiro eller bara ett av dessa.

Man kan skriva ut fakturor med bankgiro- eller plusgirotalong (kräver speciella blanketter i skrivaren).

Man kan ha valfritt antal konton, Skapa egna konton etc. 2 bolagsmän, då behöver varje bolagsman ha egna konton för bl.a. insatt kapital egna uttag etc - Detta är inget problem i UNI_BAS standard.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Köpa Uni_Bas? 2009-08-21 08:50
Hej igen,
Behöver ha lite kompletterande uppgifter.

Är det kompatibelt för MS Office 2007 där det behövs? " - Jag är inte säker på vad Du menar med detta, men man kan exportera kunder, leverantörer, kontoplan etc till excel/word.
- Precis vad jag menar, var otydlig. Är detta möjligt?

Kan man justera kundfakturan (mindre design-ingrepp)?
- Exempel ändra sidfot (ta bort faxnr e.t.c)?

Finns där bokslutshjälp?
- Kort och gott, finns där verktyg att göra ett bokslut?

Mvh
K
 Skrivet av:  K IP: 80.73.181.17



Svar: Köpa Uni_Bas? 2009-08-21 11:14
Det går utmärkt att exportera nämnda uppgifter till excel/word

Kundfakturan kan justeras på en mängd olika sätt. Typsnitt/Ramar/Färger/Inbetalningskort/Med logotype/utan logotyp/Med sidfort/utan sidfot/Innehåll i sidfot etc

Bokslut i ett företag kan innebära ett antal olika transaktioner. Det kan vara fråga om periodiseringar/överföringar mellan olika konton/Avskrivningar/Lagervärdering etc etc. Alla dessa transaktioner är individuella och kräver alltid i alla bokföringsprogram manuellt handlag.
När ovanstående transaktioner är genomförda, då är det dags att "sluta böckerna" - bokslut.Själva bokslutet innebär bara att man för över årets vinst/förlust till balansräkningen och att man stänger året för vidare transaktioner. Detta sker helt automatiskt i UNI_BAS när man trycker på knappen "Bokslut".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =