Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

uppdateringskod? 2009-08-28 17:14
Jag har försökt kontakta unicell ett antal gånger, både genom kontaktformuläret på hemsidan
och via mail, men utan resultat. Varför är det ingen som svarar?

Jag har problem med att få igång mitt program- UNI_BAS-standard.
När jag försöker öppna programmet så kräver det en uppdateringskod, som jag inte har.
Nu undrar jag hur kan kan få tag på en uppdateringskod?
Ingår det i service-avtalet? Hur gör man då om man inte har serviceavtal?
Kan man köpa serviceavtalet i efterhand? Eller kanske bara köpa en ny uppdateringskod?

Tacksam för svar
/Magnus
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.232.82.99



Svar: uppdateringskod? 2009-08-28 17:28
När man köper en licens av UNI_BAS standard för 1.250:- kr + moms, gäller denna licens livslångt.

Man kan frivilligt teckna ett supportavtal som ger fri telefonsupport och fria uppdateringar.
Supportavtal kan tecknas när som helst - oftast i samband med köpet av licensen, men man kan köpa licens utan supportavtal och sedan närsomhelst senare teckna ett supportavtal. Supportavtal kostar f.n. 600:- kr + moms per år.

Har man varit utan supportavtal mer än 6 månader måste man betala en anslutningsavgift på 400:- kr + moms innan man kan teckna supportavtal.

Om man vill kontakta oss är det alltid säkrast att ringa hit. Oavsett om man går via kontaktformuläret på hemsidan eller om man går via mail, kommer dessa meddelanden alltid att passera vårt spam-filter. Många mail - även helt oskyldiga - kan fastna i detta filter. Med 100-tals mail varje dag är det omöjligt för oss att fiska upp alla mail som oavsiktligt hamnat i filtret. Vi beklagar detta men lösningen är enkel - Ring istället.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: uppdateringskod? 2009-08-28 17:32
Tack för svaret!

Så jag måste alltså teckna ett supportavtal för att kunna få tillgång till uppdateringskoderna?
För det går inte att få igång programmet utan uppdateringskoden väl?
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.232.82.99



Svar: uppdateringskod? 2009-08-28 18:05
Du säger att när man en licens av UNI_BAS standard för 1.250:- kr + moms, gäller denna licens livslångt.
Varför ska man då behöva uppdateringskoden? Kan man använda programmet utan den och hur gör man det isåfall?

Tacksam för svar
/Magnus
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.232.82.99



Svar: uppdateringskod? 2009-08-30 12:15
Det är så här Magnus, att en dator är nästan som ett levande väsen idag. Varje gång du startar upp så laddas det in div. program som söker uppdateringar m.m. Om du t.ex. har en dator som du aldrig har uppkopplad till internet och aldrig gör några konstigheter med utan bara använder för bokföring med UniBas standard, så kommer du aldrig att få problem (utom den dagen dator eller hårddisk säckar ihop).

Men jag antar att verkligheten är något annorlunda och de problem du pratar om kan man inte lasta Unicell eller Unibas för, utan problemen beror till 100% att du har förändrat konfigurationen på din dator, frivilligt eller ofrivilligt, vad vet jag?

Har du köpt programmet utan support, så har du därmed själv valt att välja bort uppdateringar och jag kan inte tänka mig att Unicell ger bort uppdateringar gratis. Då skulle ju ingen behöva betala support...

Du får nog bita i det sura äpplet och inse att du själv orsakat dina datorproblem och ringa Unicell. Alternativt kan du ju lämna in din dator till någon expert som kan fixa konfigurationen, men det blir säkert dyrare för dig.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.158.250



Svar: uppdateringskod? 2009-08-30 23:22
Ibland kan man göra misstag beroende på att man misstolka instruktioner, utan att för den skull vara en strulpelle. Jag har för egen del lyckats misstolka IKEA:s instruktioner många gånger, utan att jag anser mig vara en strulpelle... :-)

Jag gissar, rätt eller fel, att Magnus blandat ihop en första nedladdning av programmet, fått kod och därefter trott att man skall ladda ned en ny "skarp" version av programmet. Who knows? Who knows?

Vi låter Unicell försöka reda ut det hela.

Magnus: Slå en signal till Unicell efter helgen, men du får nog vara beredd på att det kan vara lite kämpigt att komma fram så här i månadsskiftet..... Se till att ha datorn i påslagen och din tidigare licenskod tillgänglig.

Och Magnus.... se till att skaffa supportavtal. Det är väl använda pengar, och avdragsgill kostnad!


/ Lars B
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 6 =