Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Deklaration EF 2009-10-06 23:21
Hej

Jag har en fråga om deklaration för enskild firma. Jag har försökt deklarera testbolaget, men kan inte avgöra om det är ett AB eller EF. Knapparna under deklaration funkar inte trycka på.

Hur kan jag testa Deklarationsdelen i UNI_BAS?

Vilka "papper" kan jag få ur systemet? Och vad måste jag plita ner själv.

Driver mitt företag som EF o detta e mitt första år. Därför undrar jag lite om vilka saker man får ur systemet och vilka som man får ordna själv.
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.216.135.61



Svar: Deklaration EF 2009-10-07 08:09
UNI_BAS är i första hand inget deklarationsprogram.
Om man tittar på marknaden för deklarationsprogram, kan man snabbt konstatera att ett deklarationsprogram kostar minst 1.000:- kr -per år. Det säger sig självt att UNI_BAS, där support inklusive uppdateringar för alla delar av programmet kostar 600:- per år, inte är ett fullständigt deklarationsprogram. Detta gäller förstås även liknande bokföringsprogram / faktureringsprogram med deklarationsdel - ÄVEN OM andra leverantörer säger att "det är bara att trycka på kappen". Dessa program har likt UNI_BAS så många begränsningar avseende deklaration att man ändå gör klokt i att vända sig till en redovisningskonsult för att få hjälp.

Deklarationsdelen i UNI_BAS kan användas som vägledning vid deklaration, men betala hellre en tusenlapp till en redovisningskonsult för att få hjälp med den slutgiltiga deklarationen.

Det kan väl nämnas att en redovisningskonsult då har en "Poffsversion" av deklarationsprogrammet till sin hjälp. Proffsversionerna kostar uppemot 5000:- kr per år och visst måste det väl finnas fördelar med ett sådant program - fördelar som Du får glädje av om Du vänder Dig till en redovisningskonsult.

Om man vill ha ett eget, riktigt deklarationsprogram kan vi rekommendera www.exelent.se
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Deklaration EF 2009-10-07 23:06
Hej o tack för svaret.

Dock innehöll inte svaret på det jag frågade. Jag har förstått att UNI_BAS inte är ett deklarationsprogram.

Jag frågade efter vad jag får ut för "papper" under Deklarationsfliken. När jag trycker på knapparna där händer ingenting. Vad är möjligt att få ut?
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.216.135.61




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 9 =