Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Att spara verifikationer utan registrering 2009-10-25 20:53
hej

Jag saknar en funktion där jag kan spara en verifikation utan att den registreras. Jag satt idag och gjorde en del korrigeringar under övrig bokföring och var tvungen att ta reda på mer information för att kunna fortsätta arbeta. I detta läge kan jag inte spara den verifikation som jag arbetar med där jag gjort en hel del registeringar. Nu måste jag avbryta för att sedan börja om från början. Om jag istället kunnat spara verifikationen för att sedan kunna återuppta mitt arbete och därefter registrera den så hade det underlättat. Om det går att bygga in en "spara" funktion utan registrering och att man istället kan välja registrering när man är klar med sitt arbete så vore det toppen.

Mvh
Anders
 Skrivet av:  Anders IP: 213.200.186.144



Svar: Att spara verifikationer utan registrering 2009-10-26 10:44
Det Du beskriver vore kanske en bra funktion i vissa lägen. Den finns inte ännu i UNI_BAS.

Däremot finns det planer på att man ska kunna arbeta med flera olika rutiner samtidigt i UNI_BAS. Det skulle kanske innebära något i den riktningen som Du efterfrågar. Någon tidsplan för den delen finns dock inte ännu.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222



Svar: Att spara verifikationer utan registrering 2009-10-26 12:56
Jag vet inget bokföringsprogram där man kan "spara" verifikationer utan att bokföra dessa. Frågan är väl hur angelägen en sådan funktion skulle vara? Jag förstår i viss mån problematiken och det bästa är att lösa den med konteringslistor (som man kan göra själv i word eller excel). Jag gissar att det i ditt fall rör sig om stora fakturor med många poster där man ibland kan fastna på någon punkt?

Den aktuella verifikationen måste ju ändå sparas manuellt i någon pärm t.ex. och då kan man lika gärna lägga med en konteringslista.
 Skrivet av:  Åke IP: 78.73.124.74




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 1 =