Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Nöjd fakturerare 2009-10-28 14:46
Jag måste skriva några rader om hur nöjd jag är med UniBas. Jag sköter bokföringen åt en idrottsklubb med flera hundra medlemmar och vi köpte programmet i mars i år efter att i flera år haft SPCS och betalat tusentals kronor varje år.

Jag måste medge att jag var misstänksam i början, för vem gör ett fungerande bokföringsprogram för drygt tusenlappen och som fungerar? Jo, Unicell förstås! Vi köpte till modulen "Avtalsfakturering" för några hundralappar eftersom vi har likartade avgifter som faktureras ut i stora mängder några gånger om året. Just detta gjorde jag för ca en månad sedan och det gick hur bra som helst.

Medlemmarna har jag registrerat som kunder och dessutom skrivit in just "medlem" i kundkategorin i registret för att skilja dem från andra kunder. På köpet har vi fått ett utmärkt medlemsregister som man via "Egna Rapporter" kan skriva ut listor både på höjden och bredden och dessutom sortera te.x. efter personnummer som vi skickar in som bidragsunderlag etc.

Idag på morgonen har jag suttit och bokfört 216 betalda fakturor som kommit in på Plus eller Bankgiro. Hur lång tid tog det? Max 10 minuter genom att sitta och markera fakturorna via "Gruppbetalning". Den som har kommit på detta med gruppinbetalning borde ha medalj! Allt konteras in med automatik och sedan är det bara att skriva ut en lång och prydlig lista som inte bara blir underlag för bokföring utan också till den person som skriver ut medlemskorten.

Tack Unicell, på grund av tidsbesparingen kan jag ägna mer tid åt kaffedrickning och andra viktiga saker...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.174.27




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 3 =