Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Snabbare utskrifter? 2009-11-21 14:20
Jag har några funderingar i vad som gäller utskrift av fakturor. Låt mig först säga att jag är väldigt nöjd med UniBas och jag vet att Unicell anser att programmet är lämpligt för mindre företag, men...

Ett bra program kan säkert bli ännu bättre! Just nu håller jag på med fakturering för en mindre förening ca 230 medlemmar. Jag ska nu fakturera ut lite småsummor som belastar medlemmarna olika beroende på olika åtaganden och förutsättningar. Det kan röra sig om mellan 1 - 15 olika artiklar som på fakturan kan bli mellan 1 - 15 olika poster. Vissa artiklar är samma men kan vara på olika belopp. Artikelregistret fungerar perfekt även om det givetvis blir lite "pusslande" från min sida.

När man kommer till momentet "utskrift av faktura", upplever jag denna procedur som lite omständig när man fakturerar mycket på en gång. Det uppstår en väntetid mellan varje fatura som blir lite irriterande när man ska skriva ut kanske 200 st. Som det är nu, måste en faktura skrivas ut innan man kan börja med nästa.

Jag skulle vilja ha ett par funktioner enligt nedan:

1. Alla fakturor kan skrivas till en fil som kan kopieras t.ex. till ett USB-minne för att kunna skrivas ut från en annan dator eller skrivare (som givetvis är kopplade till UniBas).

2. Alternativt att man kan ackumulera fakturor i programmet för att kunna skriva ut senare. Vilket innebär att man ska kunna ta med sig dessa inkluderade i en säkerhetskopia.

Vad tror Unicell om ovanstående? Jag har själv sysslat med programmering, så jag vet att allt är inte så enkelt som kunden vill tro, men det skulle vara intressant att höra om andra användare har några liknande funderingar?

Slutligen ett litet påpekande! I min version av UniBas från 2 nov (tror jag) kommer inte slutsumman med vid utskrift av fakturalista. Summan finns med på skärmen men inte på pappersutskrift. Detta bör vara lättare att fixa antar jag?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.149.196



Svar: Snabbare utskrifter? 2009-11-22 17:41
Det Du är ute efter kallar vi "Orderhantering". Man registrerar en order för senare utskrift.
Orderhantering ger en mängd fördelar. Gå till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler. Där finns en video som beskriver modulen.Man kan testa modulen i testbolagets fil.

Orderhanteringsmodulen kostar 800:- + moms
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.186.51



Svar: Snabbare utskrifter? 2009-11-24 00:46
Man kunde nästan ana att det fanns någonting i "bakfickan" hos Unicell... Vi kunder är väl lite "bekväma" som inte undersöker alla tjänster som erbjuds av företaget. Jag ska ta en titt på testbolaget och återkommer på luren.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.180.181




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 8 =