Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 15:33
Jag exporterade SIE 4 filen för 2009 och sparade filen i UNI BAS mappen. När jag senare försökte att flytta filen till USB-minnet så fanns SIE filen inte där. Försökte då att exportera en gång till men då fick jag ett meddelande att filen redan finns och om jag ville ersätta den. När man klickar på JA får man ett meddelande att filen inte finns och att det inte gick att kopiera? Det fungerade förra året när det var dags för bokslutet och jag undrar vad jag gör för fel när jag försöker exportera filen. Döpte filen till SIE 4 2009. Hoppas att någon kan hjälpa mig med problemet, för att revisorn ska ha alla filer så snabbt som möjligt. För övrigt är jag nöjd med UNI BAS och rekommenderar programet till alla!

Med vänliga hälsningar

Amira
 Skrivet av:  Amira IP: 78.70.74.221



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 16:16
Kan det vara så att du sparat filen i en UniBasmapp på ett USB? Om sedan inte USB:et sitter i datorn, hittar inte datorn filen, men minns att den finns någonstans. Jag har inte sysslat med SIE-filer, men däremot kopierat många filer till Excel och det fungerar perfekt, men man måste kolla så att de hamnar på rätt ställe.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.150.110



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 17:24
Nej, det sparades på hårdisken i C:\Program\UniBas\SIE 4 2009.TXT.SE men finns inte där. När jag söker i Windows efter filen så säger den att den finns i C:\Program\UniBas\. Har försökt visa gömda filer och mappar i Windows men filen finns fortfarande inte. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra eftersom jag inte kan exportera en ny fil. Hoppas att någon kan hjälpa mig med det här! Kan det vara så att det är Vista som är skurken i det hela?

//Amira
 Skrivet av:  Amira IP: 78.70.74.221



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 18:54
När jag exporterar så sparar jag den på skrivbordet. Enkelt att hitta sen när jag ex mejlar den till revisorn.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.25.110



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 19:22
Det låter på mig som om Du kör Windows Vista. Jag har arbetat i databranschen i snart 40 år och jag har aldrig varit med om ett mera utskällt operativsystem - OCH DET MED RÄTTA. Det är det värsta jag sett och det förvånar mig att Microsoft efter en sådan miss fortfarande står på benen.

Kontakta supportavdelningen så får Du hjälp att "tämja" Vista. Har Du supportavtal ingår detta i serviceavtalet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.183.186



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-11 20:07
Till Anki: är det inte så att man måste exportera SIE filen först i UNI BAS mappen så att den får rätt filändelse, eller sparar du på hårdisken och ändrar filändelsen själv? Fungerar SIE filen om man skulle ändra filändelsen själv?

Till Unicell: ja, jag använder mig av Windows Vista och tycker att det är en katastrof. Om jag kontaktar Supportavdelningen, hur fungerar det om man inte har något serviceavtal?
 Skrivet av:  Amira IP: 78.70.74.221



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-12 08:35
Jag sparar bara direkt på skrivbordet.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.25.110



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-12 08:45
Hej
jag kör vista , utan problem.

Gå till start, Dator , i sök fältet , skriv sie4, så skulle den komme fram i listan.
 Skrivet av:  Alex IP: 217.210.196.115



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-12 14:01
Jag har testat söka i Windows och den hittar filen i UniBas mappen men det går inte att öppna (får ett meddelande att filen inte kunde hittas). Har nu exporterat filen direkt på skrivbordet och det gick. Jag har testat filen med ett sie-testprogram och det ser ut som det ska. Nu är det bara kolla om min revisor kan öppna filen i sitt bokföringsprogram. Allt det här fungerade smidigt i Windows XP men i Vista blev det bara jobbigt.
 Skrivet av:  Amira IP: 78.70.74.221



Svar: Hjälp med SIE 4 Export! 2010-01-13 00:20
Jag körde tidigare med Vista Pro och jag har aldrig någonsin varit med om att ett program uppdaterats så ofta. Ibland flera gånger i veckan. Många företag har gett kalla handen åt Vista och behållit sitt XP. Nu verkar det som Microsoft äntligen fått ordning på filerna i det nya Windows 7 (knack, knack, ta i trä...)
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.148.155




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =