Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Utskrift 2010-01-11 21:10
När jag ska skriva ut en faktura så ändras det högst upp så att det står "Kvitto" istället för "Faktura". Är det någon som vet hur man åtgärdar det?

//Dick
 Skrivet av:  Dick IP: 83.227.46.6



Svar: Utskrift 2010-01-11 21:15
Du har skapat ett nytt betalningsvillkor med noll dagars kredit vilket då blir kontant vilket i sin tur innebär kvitto istället för faktura.
Gå till Registervård/Betalningsvillkor och korrigera med antal kreditdagar.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.183.186



Svar: Utskrift 2010-01-11 21:42
Men snälla nån, UniCell!

Sitt inte på jobbet dygnet runt!
Vi användare måste kunna acceptera att svar på ett gratisforum som det här, ibland kan dröja dagar! Speciellt som vi är många forumdeltagare som inte ens har serviceavtal.
Den service ni ställer upp med i det här Forat är mycket bra, rent av förträfflig, men inte sjutton skall ni behöva svara i denna sena timme (eller ännu senare, som jag sett emellanåt).

Vore jag er arbetsgivare skulle jag säga:
Gå hem!
Ta en kopp kvällsfika och en kaka!
Slå på TV:n och och kolla in "Simpsons" eller "Scrubs"!
Bränn inte ut er med ständig tillgänglighet!

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare....
/ ... men bekymrad över er ständiga närvaro "på jobbet"...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Utskrift 2010-01-19 16:09
Hej
Har lagt till kontant i betalningsvillkoren och noll dagar, för att kunna skriva ut ett kvitto vid kontantbetalning. Medans jag skriver kvittot så står det kvitto på fakturan, men när jag skall förhandsgranska och skriva ut kvittot, och när jag har skrivit ut kvittot, då står det ingenting.
Behöver det inte stå att det är ett kvitto eller räcker det med betalningsvillkor kontant?
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.144.174




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =