Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Låsning av min licens !!! 2010-01-30 14:42
Jag har råkat ut för samma problem vid uppstart av UNIBAS, som många andra, enligt forumsidan. Ett felmeddelande, att jag endast kan starta upp ett fåtal gånger innan kontot låser sig och att efter låsning ska jag betala 1250 kr exkl moms för att få kontot upplåst!

Jag har köpt och betalat min licens och licensnumret levererades till mig 2009-12-08. Licensen är registrerad. Om jag uppdaterat min företagsinformation med t ex ett nytt telefonnr eller en ny logga, så anser jag det inte rimligt att min åtkomst till programmet ska påverkas. Detta anser jag vara en stor brist i systemlösningen, som absolut inte ska påverka oss som kunder.

Om ni hade informerat, eller inlagt en varning, vad konsekvensen blir om man gör en uppdatering/justering i företagsinformationen, skulle jag kanske kunna acceptera denna brist. Då är det i alla fal "rent spel".

Jag vill att ni snarast säkerställer att min programvara, som jag betalt för, återställs att fungera fullt ut, utan extra kostnader för min del. Om ni inte erbjuder mig och alla era kunder, ett fungerande program, kommer jag att kräva min ångerrätt. Jag måste kostnadsfritt kunna göra förändringar i min företagsinformation (adress, telnr, bg, plusgiro, logga, webbsida mm), utan att detta ska låsa mig ute från programmet. Någon sådan information har jag ej uppfattat att jag blivit delgiven, såvida inte jag missat något finstilt i avtalet.

Med hopp om snabb åtgärd / Birgitta
 Skrivet av:  Birgitta IP: 81.230.69.81



Svar: Låsning av min licens !!! 2010-01-30 16:12
Hej,

Jag tror att kontoret är stängt på lördagar. Du får ringa de på måndag, då kan de säkert hjälpa dig.
 Skrivet av:  Peter IP: 85.229.99.112



Svar: Låsning av min licens !!! 2010-01-30 16:16
Ta det lugnt!
Programmet fungerar fullt ut, och att få en ny "programnyckel" om du ändrat företagsdata är självfallet helt kostnadsfritt.

Du kommer att kunna jobba vidare med programmet ett bra tag framöver utan att behöva göra något särskilt. Du kan slå en signal till UniCell under kontorstid så ordnar det sig. Var beredd vid datorn, eftersom "felkoden" (olyckligt namn förresten) som du får upp kan ändras allt eftersom du jobbar med databasen.

/ Lars Bergström
/ Nöjs Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Låsning av min licens !!! 2010-01-30 16:22
Förresten....
"att efter låsning ska jag betala 1250 kr exkl moms för att få kontot upplåst!"
....så står det nog inte.

Det står väl att du skall ringa UniCell på ett givet telefonnummer ?!?
Det står nog också att problemet inte är akut och att du kan vänta och ringa på kontorstid....

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Låsning av min licens !!! 2010-01-30 23:11
Det var väldigt vad upprörd du blev, Birgitta. Självklart hjälper Unicell dig med detta på ordinarie kontorstid. Jag gissar att du gjort något "otillåtet" så att programmet uppfattar det som att du kopierar det eller liknande. Själv har jag ändrat både logga telefonnummer och en massa annat utan att det hänt ett dugg.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.187.144




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 1 =