Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Rysk roulett 2010-02-01 14:30
Måste börja med att säga att jag är mycket nöjd med UNI_BAS.
Däremot är jag trött på att se knappen "Rysk roulett". Kan verka fyndigt till att börja med och jag förstår vad ni menar. Den ger dock inget seriöst intryck och borde helt uteslutas eller möjligen ersättas med en text typ "Avsluta utan kopiera".
 Skrivet av:  Olle IP: 95.155.236.53



Svar: Rysk roulett 2010-02-01 15:15
Jag förstår att Du är "chockad" över uttrycket i detta annars så seriösa sammanhang.

Vi har velat åstadkomma något som väcker användaren - alltför många har i all hast gjort en knapptryckning som sedan visat sig ödesdiger. Vi vet också att vi med denna knapp har lyckats få våra användare att reagera och inte bara slentrianmässigt avslutat programmet utan att göra säkerhetskopia.

Om vi med "Rysk roulette" lyckats rädda en enda datafil som annars inte hade kopierats, då bjuder vi kanske gärna på den nackdelen det innebär för oss att inte ses som fullt seriösa. Varsågod - vi bjuder på det.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Rysk roulett kan man leva med 2010-02-02 22:34
Nu när man ändå håller på med konstruktiv kritik...har jag också nåt att tillägga.
När man skriver en faktura och färdig att printa ut då kommer problemet. Jag kan inte ändra utskriftsformatet från bankgiro till standard. Bankgiro-layout använder jag vid utskrift av "vanliga" fakturor och "standard" vid utskrift av ROT fakturor. Har man glömt inställningen i början då får man skriva om fakturan igen.
PS: Rot-faktura kan ej skrivas ut på förtryckta bankgiroblad. (Ser konstigt ut + det blir många sidor)
 Skrivet av:  Peter IP: 85.229.99.112



Svar: Rysk roulett 2010-02-02 23:04
Man kan välja att skriva ut fakturor med en bank- eller plusgirotalong längst ner. Man har fortfarande ett A4-papper till sitt förfogande men 1/3 utgör nu talong. Man ska fortfarande ha plats för fakturauppgifter och adressuppgifter. Adressuppgifterna ska dessutom passa in på ett fönsterkuvert. Det finns därför inte mycket utrymme för fakturarader om man väljer att skriva ut fakturor med betalningstalong.

Att ibland skriva ut fakturor med betalningstalong och ibland utan innebär förstås att man manuellt måste hålla reda på vilken blankett man vill använda vid varje tillfälle. - Bättre att hålla sig till en blankettyp.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.231.176.205



Svar: Rysk roulett 2010-02-02 23:42
Men visst vore det käckt om man kunde göra det valet i samband med utskriften.....

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Rysk roulett 2010-02-03 13:36
Jag tycker "Rysk Roulette" är ett kul inslag. Första gången jag såg det, log jag. Äntligen en programmerare med humor tänkte jag.

Det finns andra små meddelanden som skiljer UniBas från andra "kliniska" program. T.ex "Du har inte angett pris, vill du sälja gratis?". Små personliga meddelanden som gör att jag känner hur programmet lever och att programmeraren bryr sig om oss kunder som människor.

Jag minns ett datorprogram jag hade för många år sedan, där det kom upp följande text om man glömt mata in något men tryckt på enter. "Very Funny, no data at all!" Varje gång jag gjorde den missen, lyste meddelandet upp den grå vardagen.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.133.129




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 8 =