Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kontofunderingar 2010-02-08 20:16
Jag håller på och förbereder bokslut och hade en diff mellan Balans och Resultat som jag inte kunde begripa var den låg. Efter div. kontroll så visade sig att de tre konton jag använde i klass 5, inte skrevs ut på Resultatrapporten och dessutom försvann saldona. Jag kan säga att man blir milt sagt förvånad!

Överallt annars kunde man se mina konton med verifikationer, men som sagt inte på Resultatet, varken på papper eller skärm. Jag var beredd att ringa supporten, men de hade stängt. Som tur är har jag en viss erfarenhet av data och efter att ha kollat UniBas ordentligt så gick jag in i RAPPORTER/BOKFÖRING/RAPPORTGENERATOR och där på resultatrapport och rad 220 stod det "kto:5000 till 5099" men det ska stå "kto:5000 till 5999". Jag ändrade därför och klickade sedan på SPARA.

Nu syns mina 5000-konton och balans och resultat stämmer som en gammal kyrkräkning. Jag vet inte hur siffrorna har ändrats. På min arbetsplats har man möjlighet att gå in och ändra i kundregistret och jag utesluter inte att någon klåfingrig person varit inne och fingrat på Rapportgeneratorn, men kolla gärna, ni som har konton under klass 5 så att dessa kommer med på resultaträkningen. Står det 5000 till 5999 så är det frid och fröjd!
 Skrivet av:  Åke IP: 90.231.192.132



Svar: Kontofunderingar 2012-02-01 21:06
Lyfter den här tråden eftersom felet Åke upptäckte för ett år sedan hände mig nu.
Tyckte att resultatet efter årets första månad såg lite väl positivt ut, efter lite letande såg jag att 5 kontona ej skrevs ut. Och precis som ovan så var det fel i rad 220 i Resultatsrapporten.
Något för Unicell att titta på. (Mitt Unibas är daterat 2011-09-30)
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 6 =