Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-10 18:08
När jag tar fram momsrapport för okt-dec 2009 blir utgående moms alldeles för liten! Denna stämmer inte heller med de siffror jag får fram om jag tar fram momsen månad för månad för samma månader (dvs, det verkar inte vara bokföringen som det är fel på)

Vad kan vara fel? Lite brådis rapport ska ju in på fredag.

Anna

UNICELL´s kommentar:
UNICELL har ändrat rubriken från att vara ett påstående "Fel i momsrapport" till "Fel i momsrapport??? - eller..."
Många läser bara rubrikerna i vårt forum. Vi på UNICELL tror inte att det är fel på momsrapporten - det är snarare fel på någon inställning eller en ren felkontering
 Skrivet av:  Anna IP: 78.72.235.143



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-10 19:03
Jag antar att det här är första gången du tar ut en momsrapport!

Det är i princip omöjligt att veta vad som hänt med dina konteringar. I vart fall är det något som är lite unikt för dig, i annat fall skulle forat vara nedlusat av frågor om detta.

Du kan börja med att ta ut en vanlig rapport för momskontona och manuellt räkna samman beloppen.
Kolla in RAPPORTER - BOKFÖRING - SPÅRA KONTO och välj de momskonton som verkar ha spårat ur.
Du borde kunna se att beloppen kommit in till kontona i god ordning. Om inte, så har du styrt momsen till underliga platser.

Börja så. Om du inte får rätsida på det hela kan du lämna lite mer information så blir det lättare att hjälpa dig.

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-10 19:20
Hej Lars,

Jag har gjort det och i utgående balans för 2610 ligger ca 23000:- (mesta delen härrörande från just Q4 2009) men i momsrapporten kommer bara ca 2500:- upp. Det verkar därför inte vara fel på konteringarna utan med framtagandet av rapporten..

Tack för att du försöker hjälpa!

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 78.72.235.143



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-10 19:20
Och.. glömde säga - vi har tagit ut 2 rapporter tidigare utan problem!

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 78.72.235.143



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-10 19:46
Har Du någon stor transaktion på 2610 i debet under kvartalet?
Vilken? Och vad avser den?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.21



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-11 11:10
Hej!

Nej - ingen stor i debet... vet fortfarande inte vad som är fel..

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 78.72.235.143



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-11 12:13
Vad hade Du i ingående balans 1/10 på 2610
Vad har Du i utgående balans 31/12 på 2610
Vad är summan av debet för oktober, november och december
Vad är summan av kredit för oktober, november och december
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.21



Svar: Fel i momsrapport??? - eller... 2010-02-12 09:34
Ja Anna, nu är det fredag och Din rapport ska ju vara inne idag. Vi har försökt att ge snabba svar, men vi har också varit tvungna att ställa ett par frågor för att hjälpa Dig. Vi väntar på svar, men Du kanske inte vill lämna ut Dina siffror här i forum. Vi har inte fått något svar. Tyvärr kan vi då inte hjälpa Dig vidare.

Det är också så att denna fråga bara är intressant för Dig själv och hör därför inte riktigt hemma i ett forum. Vi ser ju helst att frågor som behandlas här ska ha ett allmänt intresse.

Vi ber Dig att istället kontakta supportavdelningen per telefon. Har Du supportavtal är den kontakten förstås kostnadsfri.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 5 =