Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

byta bokföring 2010-02-15 12:30
jag undrar hur det funkar om jag har haft en redovisningsbyrå under ett år, och nu vill lära mig att börja bokföra själv? Måste jag då knappa in alla uppgifterna från år 2009 i programmet först, innan jag kan börja bokföra årets kontohändelser? Eller funkar det att bara börja från januari 2010?

Någon som kan hjälpa mig och förklara? För jag har betalat hutlöst för bokföring/bokslut när jag har en liten firma och kan göra det själv. Har bara inte trott att jag kan. Men med detta program så är jag övertygad om att jag kan lära mig, och det verkar kul också.... :)

tessan
 Skrivet av:  tessan IP: 83.253.174.122



Svar: byta bokföring 2010-02-15 17:06
Man kan byta bokföringsprogram när som helst under året. Lättast är det om man byter vid ett årsskifte.

Man behöver inte göra om någon bokföring, det räcker för det mesta med att man tar med sig utgående balanser från det gamla systemet. I Ditt fall kan Du be revisorn att skriva ut en saldolista som Du sedan lägger in i UNI_BAS under Databas/Kontouppgifter/Ingående balans.

När det blir dags kan du få hjälp av supportavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: byta bokföring 2010-02-15 17:55
tusen tack för svar
jag kommer med all säkerhet att byta till ert program - känns också himla tryggt att ha ett forum där man får svar snabbt
 Skrivet av:  tessan IP: 83.253.174.122




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 10 =