Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

olika belopp på olika ställen 2010-02-21 21:19
Hej,
Har nu lyckats lägga in en del småfakturor och sedan när jag tittar på rapporter/och resultat barometer så står det tex 1900:- och när man tittat på rapporter/kunder/spåra fakturor och där står det 2300:-, jag har kontroll räknat och det sistnämda stämmer.
Varför står det då ett lägre belopp i resultat barometern?
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: olika belopp på olika ställen 2010-02-21 21:21
Förtydligande: resultat barometern under intäkter visar lägre belopp.
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: olika belopp på olika ställen 2010-02-21 21:32
Fantastiskt program! ju mer man letar ju mer hittar man.
Såg att mina faktura intäkter ligger på konto 1510 kundfodringar.

Det beloppet som står under resultat barometer/intäkter ligger mot konto 3010 försäljning.
Så nu har jag hittat vad det felet berodde på. Efter en del fundering så kom jag på att intäkterba är faktiskt rätt och att det är intäkter EX moms.

Får skylla detta på klockan idag, ha ha. Vill ändå poängtera att jag som är helt ny på detta program och bokföring överhuvud taget så är UNIBAS lätt förstårligt då man kan hitta mycket när man letar!

Trevlig kväll!
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: olika belopp på olika ställen 2010-02-23 19:48
Ja faktum är att UniBas är betydligt mer avancerat än vad man först tror. Det tar nog några månader innan man "kommer in" ordentligt i rutinerna. Glömmer man att lägga in vissa styrparametrar så agerar UniBas därefter och man kan frestas att tro att det är programmet som konstrar.

Ofta ger man sig inte tålamod att titta igenom alla videor och man ger sig in i programmet lite på vinst och förlust. Var noga med att göra en säkerhetsbackup efter varje bokföring. Skulle något gå snett så går man tillbaka till senaste säkerhetsbackupen och börja om därifrån. Backupfilerna lägger sig automatiskt i C:/Unibas/Kopior så man måste gå in där och öppna den senaste backupfilen.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.169.23




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 4 =