Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Avtalsfakturering 2010-02-25 09:44
Kommer med en liten annan fråga i denna kaos. Ju mindre kunskap man har desto lättare är det att ha synpunkter och ge kritik.
Nu till själva frågan vill till kunden skicka en vanlig faktura följd av t.ex. tre BG-blanketter på en sida som följer fakturan. I videon skrivs det en faktura för varje månad. Finns denna möjlighet?
En mycket nöjd UNI_BAS-användare med serviceavtal.

Lenas Städ Hässleholm
/Janne
 Skrivet av:  Janne A IP: 78.72.24.153



Svar: Avtalsfakturering 2010-02-25 12:48
Ja det var nära att jag missade detta inlägg bland alla andra.

I vissa av våra andra system har vi möjlighet att skriva ut tre bankgiro/plusgirotalonger, men det kommer då ingen vanlig faktura. Istället finns fakturauppgifterna på talongerna.

Vi har ännu inte lagt in detta i UNI_BAS eftersom avtalsfaktureringen inte funnits så länge än. Men, det är klart om det finns behov, kan man tänka sig att detta kommer framöver. Fram till dess finns då möjligheten att skriva ut tre fakturor.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Avtalsfakturering 2010-02-25 17:11
Här ser man lite av problemet att göra ett program som passar alla. Jag skulle vilja säga att det är omöjligt! Jag förstår Janne A, som förmodligen vill skicka t.ex. hyresavier för ett kvartal eller liknande.

I mitt fall fungerar avtalsfaktureringen perfekt eftersom det handlar om en enda avgift ett par gånger om året, så jag kan ju vända på det och säga att jag har ingen användning för de funktioner Janne A efterlyser.

Men får Unicell "till det" med olika styrningar i sin avtalsfakturering, så inte mej emot, men frågan är väl om sedan modulen går att sälja för samma låga pris?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.141.127




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 2 =