Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

kundfaktura - problem med datum 2010-02-27 14:48
Jag håller forrtfarande på att testa testversionen, men stöter på så många problem. Nu undrar jag om dessa problem bara finns för att jag använder tesstversionen eller om de försvinner om jag köper unibas? För det första, så hade jag lagt in några poster, 3 st leverantörsfakturor, för någon vecka sedan, dessa är nu borta. Jag försöker ni testa att lägga in en kundfaktura, när jag skall ange kund så säger programmet att jag skall ange datum, om jag i stället anger datum så säger det att jag skall ange kund. Hur som helst längre kommer jag inte, för adtumet får bara stå med 6 siffror, men programmet visar 10, detta går inte att ta bort. Det går alltså inte att göra en faktura! Hur skall jag kunna köpa detta programmet om det inte ens funkar när jag testar det hela? så den stora frågan är alltså om programmet funkar bättre om man köper det, i så fall borde detta stå utskrivet på hemsidan, tex att man bara kan testa det i en vecka eller liknande, för att det skall fungera Tacksam för svar
 Skrivet av:  Nathalie IP: 90.224.203.108



Svar: kundfaktura - problem med datum 2010-02-27 16:43
Hej Nathalie,
Jag testade aldrig test programmet, men jag köpte UNIBAS för ca 2 veckor sedan och det fungerar bra.
När jag skapar en faktura så skriver jag också i datum först och då kommer det upp en ruta som vill att man ska fylla i kund först men det är bara att trycka på OK och därefter fortsätta att fylla i datum.

Jag själv är helt grön på allt vad bokföring heter men jag tycker att jag har lyckats bra och programmet är enkelt.
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: kundfaktura - problem med datum 2010-02-27 17:08
Hej Nathalie,
Du har laddat ner en UNI_BAS och råkat ut för det problemet som här i forum kallas för "Datumproblemet".
Det är helt enkelt så att programmet innehåller en s.k. bugg (felaktighet) som yttrar sig på det viset som Du beskriver.

Lösning:
Ta först bort den gamla installationsfilen "UNI_BAS set" eller "UNI_BASInstaller". Gå sedan in på vår hemsida och ladda ner Demon på nytt. Gör installationen på nytt med den nya installationsfilen.
Nästa gång Du startat UNI_BAS så är felet korrigerat.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 2 =