Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bort med faxen? 2010-03-05 12:31
Jag undrar om det finns fog för att ha kvar information om faxnummer i kund och leverantörsregistret? Mina leverantörer tror jag har helt tagit bort faxen och nu är det bara E-post som gäller. Kanske läge för att ta bort detta i de aktuella registren till nästa uppdatering av UniBas och använda denna ruta till något annat?

Vas säger ni därute, finns det några åsikter om detta?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.182.193



Svar: Bort med faxen? 2010-03-06 09:57
Nej , tycker jag , behåll faxrutan , många mindre leverantörer och företag tror jag använder faxen fortfarande ( det gör jag , nästan dagligen ) skickar in ordrar m.m
så behåll gärna den rutan.
 Skrivet av:  örjan Isaksson IP: 90.239.86.157



Svar: Bort med faxen? 2010-03-06 11:44
Fax används fortfarande en hel del ute i företagen.
Företaget där jag jobbar skickar säkert 10-talet fax per dag, och får nog 2-4 fax dagligen.

Fax är en gammal pålitlig teknik! Det är ytterst sällan fasta telefonnätet är nere.
Däremot kan e-post fastna i spamfilter, strulande servrar, blockerad IP-adresser och översvämmade mailboxar.

/ Lars Bergström
/ ... som vill ha kvar fax-fältet...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Bort med faxen? 2010-03-07 18:30
Jag tror er... men det förvånar mig lite eftersom man måste (oftast) betala en speciell ledning med abonnemang för detta. På mitt kontor scannar vi med en knapptryckning direkt till e-posten och dessutom i fyrfärg. Vår fax kördes till soptippen i höstas och jag har hört liknande från flertalet av våra kunder och leverantörer.
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.31.17




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 10 =