Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

¨återköp" 2010-03-06 12:56
Jag har "ombestämt mej", ska köpa bokföringstjänsten i stället för att bokföra själv. Vilket jag kom på samma dag som jag fått licensen. Säkert ett bra program, men vi kom inte överens, programmet och jag.
Nån som vill överta min licens ??

UNICELL´s kommentar:
Tyvärr Ingegerd, den licens som Du köpt är en icke överlåtbar licens. Vi är ytterst måna om att man ska få prova våra program ordentligt innan man bestämmer sig. Vi har inte ens någon tidsbegränsning på provperioden, men när man väl sedan bestämt sig och fått sitt licensnummer då kan vi inte "återfå" licensnumret. i affärsvärlden är det så att man måste kunna lita på att en kund/leverantör står fast vid det som är sagt/beställt/gjort...
 Skrivet av:  Ingegerd IP: 80.216.9.240



Svar: ¨återköp" 2010-03-06 14:01
Vete-fasen om det går att göra så...
Licensen är företagsbunden, och om du redan börjat göra bokföring i din databas så är den "förbrukad" för andra.

Tråkigt förresten, att du inte kom överens med bokföringen. Det är alltid bra om man själv kan hålla koll fakturor, bankkonton mm. Men, om det inte funkar för dig, så kan det vara klokt att låta andra sköta bokföringen.

Hur kommer du att göra med fakturautskick? Kommer du att låta bokföringsfirman sköta även detta?
i så fall blir det lite dubbelarbete. Du skriver i så fall fakturaunderlag som bokföraren "renskriver" och skickar vidare.
Du har full möjlighet att använda unibas för egna fakturautskick och du kan skicka fakturakopian till bokföraren. Du får då stöd av unibas för att få ordning på kundregister och artiklar, priser mm. Man behöver ju inte använda UniBas bokföringsfunktion (även om den finns i bakgrunden)!


/ Lars Bergström
/ Nöjd UniBas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: ¨återköp" 2010-03-06 14:29
UniCell skrev: "Tyvärr Ingegerd..."

Mitt råd till dig blir då att du använder Unibas som ett högeffektivt kund- och artikelregister!
Du kommer att ha nytta av den funktionen!

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 1 =