Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-27 22:26
Själv har jag två önskemål för att "för min del" UniBas skall kännas Bättre än "bara bra!"

1.
Sök funktion, i bokföringen, tex söka bland tidigare bokförda saker tex "borrmaskin", för att enkelt kunna se vilka rader i bokföringen som innehåller texten borrmaskin!

2.
Hanteringen av Rot eller Rut, utbetalningen från skatteverket!

Allt med Rut går smärfritt tills man har en
lista med 25 personnummer & belopp, många belopp på lika summor, från skattverket.
Kanske om man under menyn Raporter\Kunder\Hushållsarbeten & Rotarbetn\,,
kan välja att bokföra "Beslutade ärenden som betalda\bokförda"..
Av någon anledning så kan man markera Begärda & ange dessa ärenden om beslutade!
________________________________________________________________________


Båda dessa ämnen har diskuterats på forum.
Det kanske redan är på gång, alternativt levererat, då jag ej installerat den senaste uppdateringen!


PS.
Låt oss hålla denna tråd för sakliga frågor om "Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas"

Ej skälla på Politiker & Ärade Skatteverket som med desa Skatteavdrag ökat möjligheterna att korrekt näringsriktigt hjälpa äldre människor med snö & trädgård mm.


Tack för ett bra program, med ett intressant forum, där man har lärt sig mycket!

Glad Påsk!!!
 Skrivet av:  Patrik IP: 87.227.3.49



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-28 01:50
Beträffande punkt 1, så finns denna funktion nu i SPÅRA VERIFIKATION, suveränt...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.178.134



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-28 17:57
Hej!
Jag har letat efter funktionen som Åke nämner men hittar den inte. Hur hittar jag den?
Tack o Glad Påsk!
 Skrivet av:  Somerled IP: 79.102.197.126



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-28 18:49
Möjligheten att söka på verifikationstext finns i den senaste versionen.

Det kommer en ny uppdatering åtminstone en gång i månaden. Ofta är det bara små förbättringar i en ny version. Ibland nya små funktioner. Ibland en större förändring. Det kan därför löna sig att lite då och då ladda ner en uppdatering. MEN, det händer att uppdateringskoden ändras. Man bör därför vara försiktig om man inte är säker på att man har den senaste koden. Gör inte uppdatering under en helg då man inte kan nå supporten för att få den senaste koden.

Vid större uppdateringar ska det komma ut ett mail med uppgifter om nyheter och den nya koden, men vi har som bekant haft vissa problem med utskick av tusentals mail samtidigt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 14:21
Hej ,
Jag har den sista uppdateringen som jag fick gratis efter datumproblematiken.
Har denna uppdateringen kommit senare då jag inte heller kunde söka på verifikationstext?
 Skrivet av:  Andreas IP: 192.138.116.231



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 14:50
Om ni tittar uppe till vänster strax ovan för UNI_BAS loggan, så står det ett datum. Senaste uppdateringen är 2010-03-26. Har ni ett datum tidigare än detta så har ni gamla versioner.

Sommerled, RAPPORTER/BOKFÖRING/SPÅRA VERIFIKAT. Du får nu upp verifikatlistan. Längst ner till vänster ser du en ruta där det står "sök:" Här kan du skriva in vad du vill söka efter t.ex. Hammare, då får du upp alla verifikat som innehåller ordet Hammare.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.168.78



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 15:57
2010 03 25 ska det vara, titta en gång till!
 Skrivet av:  Patrik IP: 90.130.228.219



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 16:00
Perfekt!

Ett redan bra program är nu snäppet bättre! Tack för det Unicell!
 Skrivet av:  Patrik IP: 90.130.228.219



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 16:44
Hur funkar det med uppdateringar, är relativt ny på UNI_BAS och har inget support avtal.
Går det att uppdatera ändå?
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-29 20:33
Ja det verkar stå 2010-03-25 på datorn, men på Unicells hemsida står det "2010-03-26 15:51:12", men det är säkert samma uppdatering.

Andreas, din fråga måste nog Unicell svara på. Rent spontant så köper man ju ett fungerande program och kan använda sig av detta utan några problem. När det sedan gäller uppdateringar så brukar det vara så att dessa INGÅR INTE om man inte betalat support. Det är ju detta som är en av finnesserna med support. Alla vi som betalar in denna avgift möjliggör för Unicell att jobba vidare med UNI-BAS och att komma med förbättringar eller åtgärder som härrör från myndigheter etc. Ett bokföringsprogram är som färskvara och blir i princip aldrig färdigt.

Att inte skaffa support från Unicell, är detsamma som att "skjuta sig själv i foten" om jag får vara lite drastisk. Har man ett företag så är Uncells supportavgift "kaffepengar" om du slår ut avgiften på ett år.

Nu råkar jag veta att Unicell är så snälla så man kan komma i efterhand och lösa in sig på supporten. Det erbjudandet skulle jag ta direkt om jag vore i dina kläder!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.168.78



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-03-30 16:57
Hej Åke,
Ja det lutar åt support avtal.
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-04-04 16:00
Hur är det möjligt att en sådan oerhört självklar funktion som att söka efter en verifikation har tillkommit först i mars 2010?!?

Unibas är ju flera år gammalt...

UNICELL´s kommentar:

...... och du som använt UNI_BAS i flera år har inte saknat denna oerhört självklara funktion förrän nu när den redan finns ............Jag förstår inte vart Du vill komma?

På flera ställen i programmet finns/har alltid funnits listor med verifikationerna i nummerordning/datumordning. Normalt räcker detta för att finna den verifikation man vill ha tag i.
 Skrivet av:  Håkan IP: 81.234.111.215



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-04-04 16:03
Varför skickar inte Unicell ut meddelande till de som har supportavtal när en uppdatering har skett och beskriva de ändringar som har gjorts?

I mejlet skall såklart nedladningskoden finnas med.
 Skrivet av:  Håkan IP: 81.234.111.215



Svar: Nya Funktioner "ideér, Önskemål" i uni bas 2010-04-04 20:41
Håkan undrar:
> Hur är det möjligt att en sådan oerhört självklar funktion
som att söka efter en verifikation har tillkommit först i mars 2010?!?

Enklaste svaret är nog att det inte funnits ett "publiktryck" i detta avseende tidigare!

Men, nu finns funktionen där!

Det här forat är en av de bästa ingångarna till UniCell och vilka behov vi användare har!


/ Lars Bergström
/ ... Forum-participant...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.234.96.90




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 10 =