Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

RAPPORTER/Deklaration 2010-04-06 10:39
OK, då startar jag en ny tråd.
Om jag går in på RAPPORTER>Deklaration så kommer man till deklarationsfunktionen. Väl där ska man kunna göra ett antal resultatjusteringar och uppgifter om lager vid årets utgång mm.
Klickar jag på knappen "resultatjusteringar" så kommer man snyggt och prydligt in på en sida med ett antal flikar. Här väljer jag fliken "inkomster/avdrag" och matar in uppgifter för tex "Avdrag för resor till och från firman" eller vad jag nu vill göra för justering. Nu börjar problemet. De summor jag matat in försvinner i samband med att jag trycker enter och lämnar cellen. Kvar står 0,00 kr snyggt och prydligt men totalt fel.

Nu har jag försökt vara så tydlig jag kan och förmodligen så ligger felet i mitt eget handhavande men jag vet inte vad jag gör för fel.

//Olle
 Skrivet av:  Olle IP: 95.155.236.53



Svar: RAPPORTER/Deklaration 2010-04-07 16:49
Åke, Lars! var tog ni vägen.
 Skrivet av:  Olle IP: 95.155.236.53



Svar: RAPPORTER/Deklaration 2010-04-07 19:00
Hej OIle,
Jag har just testat att göra så som Du beskriver. Här hos mig fungerar det precis som det ska. Jag har även provat flera gånger att stänga av programmet och varje gång som jag kommer tillbaka till deklarationen sitter siffrorna som jag slagit in tidigare precis på samma ställe - helt som det ska.

Det enda sättet att kolla detta är om vi sitter i telefon tillsammans och jobbar parallellt. Ring supporten.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: RAPPORTER/Deklaration 2010-04-07 23:59
Olle undrade:

> Åke, Lars! var tog ni vägen.

Jag är här, men har tyvärr inte en susning om vad det kan vara för problem.
Jag använder dessutom faktureringsmetoden och kan därför inte använda den för dig trilskande modulen.

I vart fall hoppas jag att UniCell-gänget kan får rätsida på ditt problem.

/ Lars Bergström
/ ... just nu till ingen större hjälp...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: RAPPORTER/Deklaration 2010-04-08 02:00
Deklarationsuppgifterna är lite ointressanta för mig eftersom jag jobbar i en ideell förening. Men jag petade lite med Testbolaget och där kom siffrorna in som de skulle. Jag tror att Olle glömt att tidigare lägga in något som behövs för att summorna ska genereras. Det är nog bäst att ringa Unicell.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.164.101




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =