Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kan jag få ut fakturan som PDF? 2010-04-09 14:28
hittar inte det någonstans?

mvh

Patrik
 Skrivet av:  Patrik IP: 84.55.106.204



Svar: Kan jag få ut fakturan som PDF? 2010-04-09 15:24
Om Du använder Macintosh, då finns pdf-utskrift redan inbyggd i operativsystemet. Välj då bara "utskrift till pdf"

Om du har en Windows-dator, måste Du först installera en "pdf-writer". Detta är en programvara som "låtsas" vara en skrivare. Du kan då vid utskrift (från alla program) välja pdf-writer som skrivare varvid en pdf-fil skapas.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Kan jag få ut fakturan som PDF? 2010-04-10 17:45
jag är inte med på vad ni menar
skall jag inte klicka på skriv ut fakturan knappen?

jag har testversionen(är det därför jag inte kan göra en PDF) och kör den på en Mac

men den kommer främst användas via en PC troligen
 Skrivet av:  Patrik IP: 84.55.106.204



Svar: Kan jag få ut fakturan som PDF? 2010-04-10 18:15
Du kan ladda ner ett program som kan skapa Pdf-filer. Ett exempel på ett sådant program är pdf995, det är gratis. När du sedan ska skapa en Pdf-fil går du in på ”skriv ut”, men istället för att skriva ut med din vanliga skrivare kan du nu välja Pdf995. När du skriver ut med Pdf-995 eller vilket program du har valt att skapa Pdf-filerna med så har du fått en Pdf-fil.
 Skrivet av:  Duncan IP: 79.102.139.239



Svar: Kan jag få ut fakturan som PDF? 2010-04-10 19:40
Patrik!

Du har en Mac, och förodligen en rätt ny Mac!

När du i UniBas klickar på "Skriv ut Faktura" så får du förmodligen först upp en dialogruta "Utskriftsformat" där du först väljer skrivare.
Välj då en skrivare som du verkligen har ansluten till din maskin och klicka på OK.

Nästa dialogruta som kommer upp hanterar hur utskriften skall utföras, beroende på vilka finesser som din skrivare har. Längst ned till vänster på den dialogrutan finne knappen PDF. Klickar du på den knappen så kan du skapa och ge namn åt en PDF och lägga den på lämpligt ställe på din maskin (förslagsvis skrivbordet).

Du kan nu gå till skrivbordet och titta på fakturan, och om faktura-PDF:en ser ut OK så godkänner du den i den frågeruta som UniBas lägger ut.

/ Lars Bergström
/... Mac-användare sedan 1988-89...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 5 =